XTC...
Aylel
Nedávno jsem byla na párty, a asi kolem třetí hodiny jsem měla v sobě 2 a půl E, pařila jsem na parketu a najednou mě kámoška odtáhla z parketu, že jsem strašně zpocená, ať si odpočinu. Do tý doby, než pro mě přišla, si toho vlastně moc nepamatuju, jenom vím, že jsem si asi strašně ulítla a byla ve velký euforii...tak jsme šly do chill-outu a tam jsem si najednou uvědomila, že mě je hrozně špatně - byla jsem hrozně přehřátá, dělaly se mě před očima mžitky a navíc jsem viděla strašně rozostřeně a přišlo mi, že se nemůžu nadechnout...kamarádka chtěla běžet shánět nějakou pomoc, ale naštěstí se mě za chvíli udělalo líp...ale prostě mě vyděsilo, že si tělo vůbec při tom tanci neřeklo o odpočinek, že už nemůže...a navíc mi kamarádka řekla, že kdybych tam na parketuzůstala jště řtvrt hodiny, tak bych klidně mohla i umřít - je to možný ? To bych si nevšimla, že si potřebuju odpočinout ? A kvůli čemu mě bylo tak špatně ? Z přehřátí nebo přímo kvůli MDMA ? Díky.

Odpověděl: Martin Konečný
Milá Aylel, poděkujte své kamarádce - možná vám skutečně zachránila život. To, co jste popsala, je přesně riziko, před kterým odborníci často varují. MDMA alias "E" blokuje funkci termoregulačního centra v mozku (v hypotalamu) a proto si nevšimnete, že se potřebujete napít a že jste přehřátá. V extrémních případech dochází až k úmrtí (nepomůže vám ani zásah rychlé lékařské pomoci - viz. případy uváděné v knize "Extáze a technoscéna"). V horším případě dojde k poškození mozku a některých orgánů (např. ledviny) - záleží na okolnostech a vašem pitném režimu - může dojít k extrémní dehydrataci. To, že si nevšimnete, že si potřebujete odpočinout, je způsobeno stimulačním účinkem drogy (např. stejně jako u pervitinu).; Nevím co si představit pod tím, že vám bylo špatně - ovšem sníst dvě extáze - to vám mohlo být špatně od žaludku (MDMA je hodně agresivní látka - někdy se uvádí, že může pravidelné užívání způsobyt i žaludeční vředy), nebo z přehřátí a nadměrné zátěže organismu. Dávejte na sebe příště více pozor :-). Mějte se krásně. MK