Pervitin
Mišpule
Dobrý den.Jsem teprve začétečník s užíváním pervitinu asi 6 měsíců. Jinak jsem alkoholik a kuřák marihuany asi 10 let každodenní hulení.S hulením nemám žádný problém na naopak. Příjemně mě to uklidní a hodí mě to úplně do pohody. Znám plno huličů a nikdy nikdo nemnêl žádný potíže. No , ale mám jinou otázkou. Prodělala jsem delírium trémens a na alkohol opravdu už nešáhnu. Bojím se o život. Bohužel jsem zaměnila závislost na alkoholu za pervitin. Je mi 54 let a tak se snažím o to abych se úplně nezničila. Tak užívám minerály a vitaminy a protože jsem hodně zhubla na 50kg víška 168cm.Tak doplňují kalorie speciálními vysoce kalorickémi doplňky stravy pro lidi s podvíživou. No má spotřeba pervitinu je za 24hodin 0,1 gram mi vydrží na 10dnů. Užívám 1g-1,5g měsíčně. Co asi není zas až moc. Nikde se nemůžu dočíst o vlivu na organismus, jestli ovládánuje velikost užité dávky pervitinu na zátěž organismu a na jeho zrychlení a vyčerpání. Je pravda že pociťuju problém při při pohybu i pomalém , že se potím , tluče mi srdce. V práci to je hrůza. Mám fyzicky náročnou práci. Je mi slabo a mám pocit na omdlení. Možná to je ještě následek toho delíria. Je to jen 2 měsíce. Chtěla bych od vás názor a radu.Moc děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Mišpule,
píšete, že jste vyčerpaná, ale taky zrychlená, každý pohyb váš bolí, potíte se, tluče vám srdce, máte fyzicky náročnou práci, 2 měsíce zpět jste prodělala delirium, což je neuvěřitelná zátěž pro celé tělo i mysl, a do té doby intenzivně užívala alkohol, pokračujete v užívání marihuany, k tomu užíváte velmi malé dávky pervitinu. Jste žena, za poslední dny a týdny jste zhubla a máte kolem 50kg, je vám 54 let. Není divu, že i malé množství pervitinu na vás má takový účinek. Z mého pohledu jste na hranici totálního vyčerpání a kolapsu - jak psychického, tak fyzického! Chtělo by to zastavit se dřív, než vás tělo nebo mysl donutí.
V republice je řada zařízení, státních i soukromých (kde se platí nemalé peníze), kam lidé chodí v podobné situaci, jakou popisujete ... aby se zastavili, zpomalili, ujasnili si priority a začali se o sebe skutečně starat - ne jen těmi tabletkami, ale skutečně o sebe pečovat, přestali všechno přebíjet látkami, které na chvíli udělají dobře, ale dlouhodobě vás ničí, přestali se hnát za něčím, co jim ve skutečnosti ani nedává smysl.
Umím si představit, že o žádném zpomalení nechcete slyšet ... přesto: napadlo vás jít si o tom, jak v tuhle chvíli fungujete, alespoň někam popovídat ... zastavit se třeba jen na pár minut právě v tom rozhovoru s někým, kdo tam bude pro vás, kdo vás bude poslouchat a možná ze začátku jen jinými slovy opakovat, co říkáte? Pokud by vám něco takového dávalo smysl, napište, jaká větší města máte dobře dostupná, poslala bych kontakty.
Dávajte na sebe pozor a kdyby cokoli, napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.