Injekcne podanie ketaminu
Roblingoblin
Dobry den chcem sa opytat ohladom injekcneho podavania ketaminu, dneska som si ho skusil pichnut do svalu a neviem vobec ci to robim dobre(pichol som si ho do bicepsu 70° uhol (inzulinova striekacka) pichol som tu 2cm ihlu az na doraz… pocitil som to ale mam strach ci to nerobim zle.. planujem stym prestat ale postupne…
Preto vyhladavam pomoc alebo niekoho kto by mi vedel ako to pichať správne.. (mimo to som uz skusal pichnut ketamin aj priamo do žili [samozrejme rozpusteni vo vode a prefiltrovany cez vatu] ale toho sa uz vseobecne bojim moc)
Dakujem za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Ona injekční aplikace má svá pravidla, která jsou složitější, jde o to kam to pícháte, jakou jehlou, samozrejmě pak taky jakou rychlostí to zmáčknete a aplikujete. Bezpečné svaly jsou horní vnější kvadrant hýžďového svalu, nebo deltový sval - vnější strana ramene a nebo stehení sval - vnější strana stehna. Důležité je netrefit nějaké důležité struktury, když trefíte nerv, tepnu, ... máte problém. Ten máte taky když si do svalu zanesete infekci a opatříte si absces. Úhel může být někdy také důležitý, nicméně, asi není důvod, proč to neaplikovat kolmo ke svalu.
Bezpečnější alternativa je aplikace neinjekční, s MAD aplikátorem si můžete roztok aplikovat na sliznici dutiny nosní. Přece jen by mi přišel bezpečnější způsob aplikace lepší, tuplem, když chete přestat, jednak je blbý si na poslední chvíli způsobit nějaké komplikace, druhak změna způsobu aplikace vám může pomoci při přestávání, přece jen návyk je hodně i rituál a změna rituálu pomáhá.
MUDr. Jakub Minařík