Pobyt dítěte svěřeného do pěstounské péče v komunitě Podcestný Mlýn nebo Karlov
Lucie
Dobrý den,mám dotaz ohledně mého syna který je od června 2025 svěřený do pěstounské péče.Jsem nyní hospitalizována v PNMO Bílá Voda v terapeutické komunitě Fénix jsem tu nyní 3 měsíce má léčba bude nejspíš střednědobá,setkali jste se s možností když jde matka s dítětem v pěstounské péči do komunity znovu i když má už jednu léčbu za sebou.Doufám že rozumíte otázce.Děkuji za odpověď.Přeji hezký den.Kostelníková

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
z toho, co píšete, je zřejmé, že jste v komplikované situaci.
Říkáte, že je syn svěřený do pěstounské péče - takové rozhodnutí vydává soud, součástí je doporučení OSPODu, ale někdy i další posudky. Netuším, v čí konkrétně je syn péči (často to bývají prarodiče nebo jiný příbuzní, ale může jít i o zcela jinou rodinu), z jakých důvodů, co všechno umístění k pěstounům předcházelo. Netuším víc o vaší situaci v léčebně, vaší historii, zázemí, důvodech hospitalizace. Takže mé doporučení je se ptát přímo tam, kde vám mohou odpovědět, tedy těch, kterých se situace týká - soudu, OSPODu, vaší sociální pracovnice, terapeutického týmu v léčebně, a nezapomínejte na komunikaci s pěstouny/synem, a pokud máte tak i vaší vlastní širší rodinou nebo zázemím.
Pokud jde o návaznou léčbu ... není úplné běžné, aby lidé přestupovali z jedné léčby do jiné, a to znovu na začátek léčby. I to je ale potřeba posoudit individuálně s ohledem na specifika vaší situace, o kterých v tuto chvíli vím jen velmi málo. Né všechno se holt vejde do tradičních kolonek a vaše situace nejspíš bude jednou z nich.
Máte-li zájem svou situaci projednat pokud jde o možnosti léčby v TK Karlov, můžete se obrátit přímo na komunitu, nebo také na Ilonu Preslovou, která má s podobně komplikovanými situacemi zkušenosti. Kontakty přikládám níže.
Ilona Preslová
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu - web, +420 702 036 237, +420 602 445 843
Terapeutická komunita Karlov - web
Kontakt pro zájemce o léčbu matek / otců s dětmi
Pracovnice Denního stacionáře SANANIM
Pevná linka: +420 220 803 130
Mobil: +420 605 212 175 nebo +420 702 036 237
Email: frankova@sananim.cz nebo preslova@sananim.cz
S pozdravem,
Gabriela Minařík.