Mám starost o dceru
zoufalá máma
Dobrý den,naše 16.letá dcera konzumuje denně marihuanu ve formě bongu-kýblu.Tvrdí,že ji to pomáhá zvládat její stavy spojené s hraniční poruchou osobnosti.Občas dojde i na alkohol,vždy v rámci party a potom se dostává do stavu agrese a sebepoškozování.Následný den si nic nepamatuje.Toto s sebou nese i výchovné problémy.Je v péči psychiatra i psychologa.Má za sebou i pobyt v dětské psychiatrické léčebně,který byl dle mého názoru ,neúspěšný,odstrašující,demotivující a metody zastaralé,naučila se tam co ještě neuměla a o individuálním přístupu a respektu se nám mohlo jen zdát.Po této negativní zkušenosti je velmi těžké ji přesvědčit k pobytové léčbě.Můžete mi poradit nějaké řešení ev kam se obrátit o pomoc.Bydlíme ve Zlínském kraji.Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuji vám za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Z toho, co píšete, chápu, že je situace vážná a že již trvá delší dobu. Mluvíte o spolupráci s psychiatrem a psychologem, hraniční poruše, pobytu v psychiatrické léčebně, výchovných problémech, se kterými se pojí užívání marihuany a alkoholu.
Je jasné, že takhle na dálku nikdo celou situaci neobsáhne, proto bych vás směrovala s dotazy na podporu a pomoc nejen pro dceru, ale i pro vás, jako rodiče, právě na psychiatra a psychologa, ke kterým dcera dochází. Ti by měli mít kontakty a přehled o možnostech, kde pomoc najít.
Z dotazu není jasné, jak dominantní problém je v situaci dcery právě závislost, pokud ale máte pocit, že je to v tuhle chvíli to nejdůležitější, pak bych vám doporučila kontatkovat organizaci Podané ruce, která má sice centrálu v Brně, ale řadu poboček i ve Zlínském kraji. Ideální by bylo zavolat na jejich infolinku, situaci popsat a poprosit o kontakty. Rozhodně bych uvažovalo nad možností zajít si nejprve osobně popovídat někam do poradny sama, bez dcery - už proto, abyste si ulevila, získala přehled o možnostech, a na další spolupráci se mohla trochu připravit.
Kontakt na organizaci Podané ruce:
T: +420 770 177 337 infolinka
S přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.