Drogy v testech
Tomas
Čaute,
je možné natestovat pervitin v moči, když jsem byl v místnosti s uživatelem pervitinu, který ho kouřil, ale já si nedal? Mohl jsem to naihalovat a pak mít pozitivní test? Můžu mít také pozitivní test na THC, když se namažu poctivou domácí mastí z konopí? Díks.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak u toho prvního případu bych tipoval, že spíše ne, resp. i kdyby, našly by se tam jen stopy, test by byl spíše negativní. Rozhodně je moudré nestát nad někým, kdo kouří pervitin, heroin, konopí, ..... prostě, když nad někým stojíte a inhalujete, nadýcháte se. Já se pamatuji, jak jsem, v době, kdy jsem pracoval v lékárně, přečerpával ruční pumpou 400 litrů čistého lihu. Práce na několik hodin přímo nad trychtýřem, do kterého teklo ze sudu, navíc to i fyzicky byla docela práce, teklo ze mě jako když kopu jámu. Když jsem šel z práce, došlo mi, že jsem regulérně přiopilý, motal jsem se, měl jsem povznesenou náladu. To byl výsledek několika hodinové expozice poměrně vysoké koncentrace par.
V tom druhém případě - pokud jde o mast s obsahem THC - je odpověď rozhodně ano, THC se vstřebá kůží. Znám několik lidí, kteří takhle přišli o řidičák a vůbec je nenapadlo, že by to mohl být problém. Takže s tím opatrně. Masti jsou, co se týče možností intoxikace/pozitivní toxikologie nebezpečné.
S pozdravem,
MUDr. Jakub Minařík.