Testování na THC v armádě
Tomáš
Dobrý den, mám docela akutní dotaz... Za 2 týdny nastupuji na Vyškov na kurz základní přípravy... Teď jsem zjistil, že na Vyškově testují na THC a jiné drogy (nikdy jsem neužíval ani nemám v plánu), jsem blbec, že mě to nenapadlo... Každopádně, užíval jsem THC legálním způsobem už nějakou dobu pomocí sirupu, který se dá legálně zakoupit. Sirup jsem užíval na chronickou bolest způsobenou vyhřezlou ploténkou a retrolistézou, na obojí mám potřebnou dokumentaci z rentgenů a magnetické rezonance(probouzel jsem se bolestí a díky sirupu jsem byl schopen spát bez probuzení). Stav se mi zlepšil až po léčbě akupunkturou.
Chtěl jsem se tedy zeptat zda je tu nějaká možnost, že mi THC nezjistí po 22 dnech neužívání (vážím 83kg, mám dost rychlý metabolismus + mám asi 12% tělesného tuku a hodně svalové hmoty, třeba to nějak pomáhá s detoxifikací😅), používají močové testy s přesností 50ng/dl, jestli se nepletu. Dále jsem se chtěl zeptat, jestli se dá proces detoxikace nějakým způsobem urychlit, nebo jestli by mi to prominuli, kdybych jim podal toto vysvětlení... Šla by i třeba snížit koncentrace THC v moči v den testování užitím nějakých prostředků nebo pitím hodně vody? Opravdu bych potřeboval pomoci.
Děkuji za odpověď:)

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Tomáši,
děkuji za Váš dotaz. Rozumím, že máte obavy ohledně nadcházejícího testování - podobnou situaci řeší víc lidí, než by se mohlo zdát.
Bohužel není možné přesně říct, jak dlouho bude tělu trvat, než THC zcela vyloučí. Záleží na řadě faktorů, jako je četnost a délka užívání, rychlost metabolismu, složení konkrétní látky i fyzická kondice.
Obecně se uvádí, že THC může být v moči detekovatelné až 30 dní po posledním užití - v některých případech i déle, zejména při pravidelném používání.
Doporučuji tedy od této chvíle zcela abstinovat a pro jistotu si před nástupem provést domácí močový test (běžně dostupný v lékárně nebo online, se stejným limitem citlivosti jako testy používané v armádě ).
V mezidobí můžete detoxikaci těla podpořit přirozenou cestou - dostatečným pitným režimem, fyzickou aktivitou, vyváženou stravou a doplněním hořčíku a dalších vitamínů a minerálů.
Držím palce a kdybyste potřeboval s čímkoli dalším poradit, klidně se ozvěte.
Markéta