Kratom a anestezie
Petr
Dobrý den,asi za 3 měsíce mám jít na operaci,kde budu v narkoze,potřeboval bych,abych o tom nemusel říkat lékaři,že beru kratom,ptal jsem se na to umělé inteligence a ta mi řekla,že 28 dní by mělo být dostačujích,ale beru takovou odpověd s rezervou,už jsem před lety odvykal od všech možných látek,věřím,že to s kratomem zvládnu (nenechám se přece zabít),ale nechci to prostě říkat lékaři co jsem dělal a co dělám,spousty lidí nemá rádo drogové uživatele,nechci,aby někdo k takovému výkonu pak přistupoval s tímto faktem.Nemusíte mi říkat,že doktor ke každému přistupuje stejně atd..,chci jen vědět jestli těch 28 dní bude dostačujících,abych to nemusel zminovat. Beru cca 5x za týden 8 gramů denně,dva dny dávám pauzu.Díky za odpověd.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Petře,
díky za Váš dotaz.
Chápu, že máte obavy ze sdílení těchto informací s lékařem.
Pro jistotu doporučuji začít s vysazováním raději o něco dřív - ideálně 5-6 týdnů před operací, abyste měl prostor vše zvládnout bez stresu a ideálně s co nejmenšími abstinenčními příznaky. Pokud budete cca měsíc před operací čistý, mělo by to být v pořádku.
Pokud by se ale z nějakého důvodu nedařilo abstinovat, je NUTNÉ lékaře o užívání kratomu informovat - pokud byste měl ještě nějaké metabolity v těle, mohly by ovlivnit fungování některých léků např. tlumit/zesilovat účinek anestetik.
Abyste byl klidný, můžete si zakoupit test na přítomnost kratomu v moči (na internetu/v lékárně).
Budu držet palce, ať vše dopadne v pořádku.
Markéta