Parolex
Xxxx
Dobry den, chci se zeptat a poprosit o radu. Byl jsem u urologa, ze mam problemy a jeden z nich byl predcasna ejakulace, tak mi predepsal parolex 20mg. Nevedel jsem prvne co to je a sestricka mi rekla ze jsou to slabounke antidepresiva, tal jsem rikal, jestli na to muzu pit alkohol, protoze je leto, festivaly s preci jen jsem mlady (23) . A abych se dostal k veci, tak si radi s kamarady dame karla nebo na nejakem festivalu emko. Uz jsem si neco dohledal, ale chci se ujistit. Protoze nevim, jak zvladnu se na vsechny divat, jsk se “bavi” a ja nebudu na tom jejich stupni jestlibse chapeme… ja osobne si myslim, ze by to mohlo byt v pohode a kdybych neco pocitoval a nebylo mi nejlip, tak hych proste prestal. Kdyby to bylo alespon nejak planovane tyhle leky, ale cele leto predemnou, mame plany a rusit to z niceho nic nebo se omezovat se mi moc nechce… nebo jestli treba dva dny pred nejakou takovou akci vysadit a zacit brat potom vzdycky? Tak jen chci vedet jak moc je to nebezpecne nebo neni, dekuju moc za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Co je emko vím, co je karel teda netuším. Nicméně co se týče alkoholu, no ne že by to byla doporučovaná kombinace, nicméně rizika jsou u téhle kombinace spíše přijatelná. Spíše bych byl opatrný, ať se nerozpijete (přece jen se ty léky mohou odrazit na náladě, večírek může být radostnější, pak je to chytlavější, ...). Zkrátka je potřeba si kontrolovat míru jak co do frekvence, tak co do množství, když se úplně zřídíte, tak ví bůh co to udělá. A rozhodně je lepší se alkoholu vystříhat, doporučení je jasné, nepít alkohol. :-)
Stran jiných látek je situace blbější. Interakce s MDMA jsou vysloveně nebezpečné, to fakt nekombinujte. Úmrtí na MDMA samotnou se nepopisují, ale kombinace s antidepresivy, speciálně SSRI kam paroxetin patří, ano. Můžete si opatřit fakt blbou komplikaci. Stran ostatních drog i těch legálních (jako je kratom) jsou situace podobné, tak bych to taky neriskoval. Speciálně ten kratom má rozsáhlé interakce na mnoha úrovních (účinek, metabolizace, .... ) takže blbý. Nekombinovat.
Vysadit jen tak na chvíli obvykle nestačí, při eliminačním poločase kolem 1 dne jako má kratom se látka v organismu kumuluje, takže pokles na nulu je otázka mnoha dní (vymývací intervaly, pokud je potřeba před nasazením jiného léku se počítají v týdnech). Navíc pokud se dobře pamatuju, tak tohle cvičení (nasadit-vysadit-nasadit-...) speciálně u toho paroxetinu vnímali pacienti dosti nepříjemně, hlavně to vysazení. Když něco berete dlouho a pravidelně, vysazuje se to obvykle postupnou redukcí, protože je to zapojené v metabolických procesech a tak to vyvolává různé somatické obtíže. Syndrom z vysazení se tomu říká.
Takže doporučuju opatrně. Ono se často nestane nic, ale když se to potento, tak to obvykle stojí za to.