Zneužití osobních informací pro získání materiálu na výrobu drog
Jan
Dobrý den,
Zjistil jsem, ze se někdo mým jménem opakovaně nekolik měsíců pokoušel u praktického lékaře získat předpis na psychofarmaka, zřejmě pro výrobu drog.
Lékař si skutečně myslel, ze jde o me a dost me to zasáhlo.
Tušíte,kde mohl ten člověk získat informaci o mém lékaři, me jméno, adresu a další?
Policie ČR prohlásila, ze jde o běžnou praxi kdy nedokáži ani podle telefonního čísla tu osobu najít.
Máte s tím nějakou zkušenost a poradíte na koho se obrátit?
Díky a s pozdravem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Honzo,
takové případy se skutečně stávají. A máte pravdu, že pro policii nemusí být podobné případy vždy prioritou.
Předpokládám, že vy sám se budete chtít aktivně takovému zneužití identity bránit a předejít jí do budoucna, proto vám níže posílám kontakt na Právní poradnu APAS, kde by vás mohli dále směrovat. Zároveň bych vám doporučila informovat své ošetřující lékaře o možnosti zneužití vašich údajů a domluvila bych si s ním způsob komunikace, případně heslo, které budete znát jen vy a váš/vaši lékaři a kterým si vaši identitu navzájem potvrdíte v případě sdělování informací po telefonu.
Zároveň se v situaci znežití osobních údajů můžete obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Zde kontakt na Právní poradnu APAS:
Právní poradna APAS
Asociace poskytovatelů adiktologických služeb, z.s.
Hartigova 1929/95
130 00 Praha 3 - Žižkov
telefonické dotazy/objednání se k osobní konzultaci
pracovní dny 9:00 - 17:00
tel.: 222 582 932
mobil: 736 760 701
e-mail: info@pravniporadna.org
S přáním, aby se vše vyjasnilo a zklidnilo,
Gabriela Minařík.