kratom a antidepresiva
máma
Prosím o pomoc. Dospělý syn již cca. 4 roky užívá kratom, k tomu asi rok a půl antidepresiva. Několikrát se neúspěšně pokusil abstinovat. Tvrdí, že to zvládne sám, ale podle mě to není reálné. Jak ho nejlépe nasměrovat k odborné pomoci?
Děkuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den,
díky za sdílení a dotaz.
Chápu, že máte o syna velký strach a chcete mu pomoct. Je ale velmi důležité pochopit, že se pro změnu musí primárně rozhodnout on aby byl nějaký efekt. Je dospělý a Vy ho k ničemu nutit nemůžete.
Doporučila bych vám/synovi navštívit adiktologa např. CAP - kontaktní centrum - CAP Plzeň.
Kolegové jsou schopni velmi dobře poradit v případě, že se bude syn rozhodovat abstinovat. Mohou vymyslet společně plán léčby, ideální variantu přímo pro něj.
Je možné, abyste je navštívila i Vy sama. Poskytují poradenství blízkým osob, které jsou ohroženy závislostí. Promluvíte si o všech podrobnostech a dostanete velmi potřebnou podporu. Je lepší nebýt v tom sama.
Zkuste se jim ozvat, kdyby to neklaplo, dejte vědět a vyberu jiné zařízení.
Držte se.
Markéta