Užívání energy drink
Maros
Mám v práci kolegů,dělá sekuritaky,děláme delame noc a den to je 24 hodin,takže vypije půl litrové energy drinky někdy jedno až dvě balení,to je 3-6 litru za šichtu,taky si dá trávu a v noci si dá pervitin,bere to už výše roka.prosim vás prej tie energy drinky rozozeraji žaludek a creva.marihuana dělá výpadky paměti a pervitin taky prej rozozere žaludek a creva a poškozuje mozek.chci vědět jak dlho vydrží?dělá v práci výše 300 hodin.este sem ho neviděl spát.nekdy mluvy hrozně rychle,taky pohyby rukama dělá rychlo,taky dělá někdy dvě až try věcí najednou.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marosi,
je dobře, že si všímáte, co se děje s vaším kolegou a máte o něj starost. Nicméně pokud on sám nebude chtít se situací nic dělat, na žádné léčení ho nikdo nedostane.
To minimum, které můžete dělat v tuhle chvíli vy, je, říct mu, co vidíte, čeho si všímáte, mluvit o obavách o jeho zdraví - jak psychické (dlouhodobě spát tak málo je velmi nebezpečné a hrozí riziko toxické psychozy, velké množství stimulačních látek a marihuany rozhodně psychické pohodě nepřispěje a byť může podávat nějakou dobu člověk lepší výkon, časem si užívání vybere svou daň), tak fyzické (nedostatek jídla, konzumace energydrinků na prázdný žaludek apod. nejsou pro tělo jednoduše zdravé přesně tak, jak píšete). Tím ale vaše možnosti končí.
Jak dlouho kolegovo tělo a mozek takový zápřah zvládne, se jen těžko odhaduje. Pokud byl člověk na začátku mladý a zdravý, může vydržet relativně hodně. Pomáhá, pokud se o sebe člověk alespoň základně stará - dobře jí, pije dost tekutin (a myslím teď vodu, né energydrinky), a hlavně pravidelně odpočívá.
Předpokládám, že pokud byste se na kolegu podíval očima zaměstnavatele, šlo by nejspíš o problémového zaměstnance.
Pokud byste chtěl pro kolegu kontakt na centrum, kam by si o svojí situaci mohl zajít promluvit, napište, jaká větší města jsou vám dobře dostupná. Pošlu kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.