jak dlouho budu mit chuť na mdma po tom co přestanu fetovat?
anicka
dobry den,
dělala jsem mdma pravidelně třičtvrtě roku 1-2x týdne. jsem měsíc čistá a neustále (několikrát do hodiny) myslim na to že potrebuju fetovat. chtela jsem se zeptat kdy tenhle pocit přestane?
dekuju

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Anicko,
díky za Váš dotaz.
a že jste napsala - už to samo o sobě chce odvahu. A velmi si vážím toho, že se snažíte být měsíc čistá. To je důležité rozhodnutí.
Myšlenky, které popisujete jsou velmi časté a jsou součástí psychické závislosti a odvykacího stavu. Zejména, pokud jste ho užívala pravidelně.
Po MDMA bývá mozek rozhozený - během užívání dochází k intenzivnímu vyplavování hormonů, které jsou zodpovědné za pocity štěstí, motivace a odměny. Po vysazení jejich přirozená hladina klesá a tělu i psychice nějakou dobu trvá, než se zotaví. To se projevuje různě. Třeba pocity prázdna, smutek, podráždění, ztráta motivace, nespavost nebo pocit, že bez drogy nic nemá smysl.
Současně se často objeví návykové vzorce chování - mozek si zapamatoval, že dát si, znamená úlevu, radost nebo útěk, a nutkavě se k tomu snaží vracet, i když už racionálně víte, že to nechcete.
Po měsíci abstinování jste na začátku, zlepšení ale přijde v následujících týdnech, vydržte. Je důležité naplnit volný čas jinou aktivitou než je užívání, shánění drogy.
Vzhledem k tomu jak dlouho a intenzivně jste užívala, doporučila bych Vám obrátit se na nějaké adiktologické zařízení, psychoterapeuta. Myslím, že je na tohle těžké období abstinování fajn nebýt sama.
Napište odkud jste, případně větší město ve Vašem okolí a ráda Vám zařízení doporučím.
Vydržte a držím palce.
Markéta