THC
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
děkuji moc za Vaši odpověď a povzbuzení.
Snažím se a vím,že moje obavy z alkoholu a THC či podobných látek jsou přehnané,ale někdy je to silnější a jsem rád,že se Vás mohu zeptat. Asi je to součást mé OCD,kdy se potřebuji ujistit a uklidnit. Proto se opět zeptám - dnes se mi stalo,že jsem se shýbal a po narovnání se mi zatočila hlava a trochu zatmělo před očima a zároveň mi začalo chvilku pískat v uchu. A samozřejmě to bylo před vchodem do bytu a vedle od souseda jsem zase zacítil v ten samý okamžik THC. Vím,že říkáte,že chvilkové zacítění THC nevadí - platí to i v případě,kdy se mi zároveň ve stejný okamžik zamotala hlava a pískalo v uchu a mám v sobě svoje léky? Opět se projevila moje úzkost,kdy mě napadlo,že když tyto 4 vlivy (THC,léky,zamotání hlavy a pískání v uchu) se staly ve stejný okamžik,že by to mohlo mít nějaký negativní vliv na mozek a jeho poškození. Myslíte,že můžu být v klidu? Vím,že zamotání hlavy nebo pískání v uchu je běžný jev,který potká každého (stejně jako jsem se kdysi zmiňoval třeba o migréně,oční migréně nebo zhoršeném dýchání při nástupu paniky) a normálně bych to přešel jako běžný jev,ale tím,že zároveň cítím THC to ve mě vyvolá strach. Myslíte tedy,že i když mě potká více mírných zdravotních komplikací ,které jsem zmínil (zamotání hlavy,pískání v uchu,migréna,oční migréna,zhoršené dýchání...) v ten samý okamžik a zároveň cítím THC,tak ani v tomto případě nemá THC žádný velký vliv a nemůže dojít k poškození mozku? Opět děkuji moc za uklidnění a přeji hezké letní dny.
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, Tomáši,
jsem ráda, že mohu přispět k uklidnění aspoň na krátkou dobu. A musím Vám dát za pravdu. Vaše ulpívající úzkostné obavy jsou součástí OCD a mohou být pro Vás velmi zatěžující. Je velmi obtížné se zbavovat vnitřního tlaku, ale je možné využít i nějaké cvičení k oddálení myšlenek. Předpokládám, že během pobytu a také v další spolupráci s psychologem či psychiatrem už jste měl možnost zkusit si nějaké cviky, které by Vám pomohly zmírnit tento tlak. Je dobré to trénovat na podobné situace, které pak zvládnete o něco lépe. Neříkám, že podobných myšlenek se zcela zbavíte, ale výrazně mohou ustoupit do pozadí. Když nejste ovlivněn úzkostí, jste schopen mít odstup od přehnaných reakcí, které se nezakládají na reálném podkladě. Pokud se tedy dostanete do popisované situace, tak samozřejmě to může vyvolat nepříjemné pocity, ale určitě to nebude mít vliv na poškození trvalejšího rázu.
Přeju nadále trpělivost a laskavost k sobě.
HS