Pervitin
Mesias
Dobrý den přeji paní Gabrielo
No uz jsem to omezil ne tolik ale jednou za týden cca si dam občas více
Jenže problém je v tom ze bez nej se cítím bez energie celkem
A popravdě nevím skym se poradit myslíte s psychologem?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Mesiasi,
píšete, že jste omezil užívání pervitinu. A k tomu vám chci pogratulovat! Z předchozích dotazů jsem pochopila, že neužíváte úplně málo. A když teď říkáte, že jste to zkusil omezit, vnímám to jako takový nesmělý pokus prozkoumat, co vlastně pervitin ve vašem životě dělá a jakou roli hraje.
Teď, se snížením dávek, vnímáte, že bez něj nemáte energii. A to je něco úplně běžného. Pervitin jako stimulant donutí tělo jet na plné obrátky a na dluh. Ve dnech, kdy si dáte méně, nebo kdy si nedáte vůbec, budete logicky cítit velký propad a potřebu dohnat energetický deficit. Proto lidé po užití pervitinu hodně spí, jí, doplňují tekutiny. Je to přirozené. Pokud člověk užíval delší dobu a rozhodl se abstinovat, často pak bojuje s nudou, s chutí na drogu, která by dodala jeho prožívání intenzitu. Nějakou dobu trvá, než si tělo zvykne fungovat bez drog. A po tu dobu to prostě může být šeď, nedostatek energie a chuti do čehokoli. Myšlenky na užití bývají v takových chvílích hodně intenzivní. Je dobré s tím počítat a připravit se na to, mít podporu - v podobě odborníka (asi ideálně adiktologa, terapeuta nebo psychologa), přátel, kteří vás podporují, rodiny. Někdy je potřeba si naplánovat v práci nebo škole volno. Jindy pomůže mít plány na každý den. A když se nedaří, stojí za úvahu zvážit vedle ambulantní pomoci i tu pobytovou. Člověk si tak udělá čas sám na sebe, nemusí řešit běžné provozní věci a může se soustředit jen na to, co chce ve svém životě změnit.
Netuším, jak na tom jste se zázemím, podporou, prací apod. A říkám si, jestli by vám víc než povídání si přes drogovou poradnu nesedělo osobní setkání. Uvažoval jste nad něčím takovým? A pokud ano, víte kam se v okolí obrátit?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.