Zamilovaní na pervitinu
Markus
Dobrý den, prosím co způsobí, ze sociálně silnou, krásnou, zajistenou a slušnou ženu vdanou a s dětmi osloví, zmanipuluje a přesvědčí k nitrožilními vzetí pervitinu společně s ním? Při aplikaci ženě dá mnohem větší množství než sobě, následuje to že žena je zcela Mokrá v rozkroku, nebrání se sexu a následuje odchod od dětí, manžela, přetrhání vztahu s rodiči, ztráta práce a žena se zcela zamiluje do romského dealera pervitinu, bez vzdělání, bezdomovce, mnohokrát ve výkonu trestu, bez práce, vybírající ho z popelnic, svírajícího vajgly, s několika vrozenými vadami, žloutenkou typu C a dalším nástupem trestu? Žena přišla zcela o vše ale stále poslouchá tohoto Roma na slovo. Dříve by ji nesměl ani pozdravit. Jak je to možné.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Markusi,
a děkuji vám za dotaz.
To, co popisujete, zní extrémné, ale né nepochopitelně. Užívání pervitinu spojené s intimitou může v člověku vyvolat intenzivní pocity euforie, tělesného vzrušení, silného fyzické a lidského propojení. Něco takového člověka hluboce zasáhne. Touha po opakování takového zážitku může v důsledku vést k překračování dosavadních hranic, a někdy až k velmi destruktivnímu a na první pohled nepochopitelnému chování.
Závislost se netýká jen látek, může se týkat i uričitého chování, prožitku nebo nějaké osoby - součástí života v drogovém prostředí jsou různé vztahové vzorce a manipulace, které mohou v kombinaci s užívání drog vést k silné emoční závislosti na konkrétním člověku, se kterým by za jiných okolností dotyčný vůbec nebavil. Jde tedy o součást nebo důsledek touhy po látce, závislosti.
Netuším, z jakého důvodu se přesně ptáte. Možná jde o hypotetický dotaz, možná o konkrétní zkušenost, možná jde o ženu, na které vám záleží. Pokud byste byl z Prahy, doporučila bych vám v takovém případě obrátit se na Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog SANANIM, nebo na obdobné zařízení, které máte v blízkosti. Tam byste mohl mluvit o situaci podrobněji, a bez soudů a jasných rad a zjednodušujících doporučení hledat možnosti, jak dál. Služby obdobných poraden jsou poskytovány zcela diskrétně a v některých případech i zdarma (např. ve výše jmenované).
S pozdravem,
Gabriela Minařík.