Stráta citu v ruce
Element
Včera sem si šoupnul a najednou sem necítil ruku (od loktu dolů). Nenapadá vás proč? Další dávku sem teda šel do druhý ruky a během aplikace mě začla pálit žíla ale pálilo jenom dole což je divný. No takže sem v půlce přestal a vrátil sem se k druhý ruce. Tuhle várku jedu asi 4 dny, na začátku všecko v poho. Je možný že mi žíly dali výpověď? Nebo se mi někde ucpali? Na tý ruce nejsou žádný viditelný změny, žádný opuchnutí ani zbarvení. Matro je čistý (laborka).Pokud vás napadá čím by to mohlo bejt budu rád za všecky tipy.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Elemente,
díky za Váš dotaz.
Problémy, které popisujete mohou mít různé příčiny.
• Pálení - je možné, že jste se netrefil přímo do žíly, žíla mohla prasknout nebo jste látku podával příliš rychle.
• Může se ale také jednat o závažnější problém, např. trombózu.
Pokud jste dlouhodobý injekční uživatel, je pravděpodobné, že žíly dostávají dost zabrat a může dojít k jejich nevratnému poškození. Pálení se tedy může objevovat častěji i když budete v žíle (vlivem narušení cévní stěny).
Co se týče necitlivosti končetiny - je možné, že jste se trefil přímo nebo do těsné blízkosti nervu.
Teď kontrolujte teplotu, barvu, citlivost. Sledujte také případně vznik otoku končetiny. Kdyby se Vám něco nezdálo nebo se příznaky zhoršovaly, určitě navštivte lékaře.
Bylo by také fajn navštívit kontaktní centum, kde můžete probrat Váš způsob aplikace případně dostat doporučení na nějaké harm reduction metody.
Pokud byste měl zájem o nějaké doplnění, určitě se ozvěte.
Markéta