Soused/di užívají drogy dlouhodobě
Iva
Dobrý den, dá se zjistit intoxikace drogami u mě, pokud je užívá nekdo v domě (sousedi), na vedlejší chatě? Jde patrně o konopí. Někdy je cítit čpavek, nějaké chemikálie, které připomínají okenu nebo něco podobného. Někdy je mi z toho dost zle. Kam s tímo problemem zajít? Obvodní lékař mně doporučil se přestěhovat. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky, že píšete.
Rozumím tomu, že je velmi nepříjemné být opakovaně vystaven zápachu od sousedů, ze kterého je vám fyzicky zle - zvlášť pokud máte pocit, že jde o drogy nebo jiné chemikálie.
Intoxikace jako taková je při běžném sousedském užívání konopí (např. v jiné místnosti nebo vedlejší chatě) nepravděpodobná. Podle vašeho popisu zápachu bych však předpokládala, že nejde o konopí. To se vyznačuje kouřovým nasládlým pachem. Některé pachy lze spojit s výrobou drog. Ale podle popisu lze něco takového jen těžko odhadovat.
I v případě, že by pro vás nebyl zápach škodlivý, uvědomuju si, jak nepříjemná a zatěžující pro vás situace je. Pokud se situace opakuje a máte pocit, že to narušuje vaše každodenní soužití, doporučila bych vám obrátit se buď na Policii ČR, nebo na Právní poradnu APAS, která má s podobnými situacemi zkušenosti.
Je mi líto, že jste v tom zatím zůstala spíš bez podpory. Doufám, že uvedené kontakty pomohou.
S přáním klidu a bezpečí,
Gabriela Minařík