pervitin
Martin
Dobry den mam zavislost na percitine pol roka som bol vo vazbe prisiel som domov pred tyzdnom vydrzal som zatial ale laka ma opatovne uzitie su nejake lieky na potlacenie chuti?Bol som u psychiatra ale objednali ma az na september bojim sa ze to dovtedy nevydrzim…dakujm

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Martine,
a děkuju vám za dotaz.
Je skvělé, že se po návratu z vazby snažíte zůstat čistý. Jestli to chápu dobře, před nástupem do vazby jste užíval pervitin, ale od výstupu z vazby (a možná ani ve vazbě), ne, je to tak?
První věc - myšlenky na pervitin a chuť znovu užít bývá po výstupu z vazby silná, je normální a neznamená, že jste jakkoli selhal. Většina lidí, kteří jsou ve výkonu vazby nebo trestu, bojují po výstupu s chutěmi. A to i přesto, že ve vězení úspěšně abstinovali, nebo dokonce absolvovali nějaký podpůrný program. Je skvělé, že se i po týdnu držíte! A ráda bych vás za to ocenila.
Zároveň bych vás ráda podpořila v tom, abyste se držel dál - i kdyby přišly přešlapy.
Věřím, že by vám s tím mohlo pomoct potkat se s lidmi, kteří si procházejí něčím podobným - tedy s lidmi, kteří jsou v konfliktu se zákonem a mají zároveň drogovou minulost. Jak vám to zní? Dávalo by vám smysl se s někým takovým potkat? Sananim - organizace, která provozuje i tyto stránky - má v Praze Centrum pro osoby v konfliktu se zákonem, kde nabízí diskrétně a zdarma individuální a skupinový program, podporu s hledáním práce apod. Níže přikládám kontakt.
Centrum pro osoby v konfliktu se zákonem SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil +420 775 766 706 a +420 601 575 130
vezeni@sananim.cz
Bohužel neexistuje žádný lék, který by přímo potlačil chuť na pervitin. Někdy se používají podpůrné léky na úzkost, spánek, napětí nebo na chutě obecně, ale vždy je musí předepsat lékař, zpravidla psychiatr. Chápu, že čekat do září je dlouhá doba - i proto mi dává smysl najít si mezitím někoho, s kým o tom všem můžete mluvit.
Budu ráda, když napíšete, jestli vám nějaká část odpovědi dávala smysl.
S pozdravem a přáním hodně sil a pevné vůle,
Gabriela Minařík.