Problémy so stolicou po užití metamfetaminu
Sally
Dobrý deň,chcela by som sa informovať,užila som pervitín na hladny zaludok a nič som ani nejedla maximálne jogurt mohla by som z toho mat neformenu stolicu ako nasledok ? Mam aj tukom obalenu pečeň aj v ľavo pankreas neviem čomu to mam pripisovať. Neužívam pervitín už ani som ho neuzila keď sa mi spustila prvá stolica neforemná.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Sally,
děkuji za Váš dotaz.
Nevím přesně, jaké potíže se stolicí máte na mysli, ale vzhledem k uvedeným obtížím - zejména po užití pervitinu - mohou určité problémy skutečně nastat.
Bohužel má internetové poradenství své limity, a tak není možné přesně určit, o jaký problém se jedná. Mohu ale nabídnout několik obecných informací a doporučení. Pokud by obtíže přetrvávaly, doporučuji raději vyhledat lékařskou pomoc.
Pervitin může zpomalit pohyby střev, což často vede k zácpě. Zároveň výrazně snižuje chuť k jídlu, což sama uvádíte. Pokud člověk delší dobu nejí, střeva nemají co zpracovávat - i to může přispět k potížím se stolicí. Navíc, jak zmiňujete, máte problémy s játry a slinivkou - tyto orgány hrají důležitou roli v trávení a jejich oslabení může také způsobovat zažívací potíže.
Co by Vám mohlo pomoci:
- Pokud jste delší dobu nejedla, zkuste začít alespoň s lehkou stravou - např. vývar, suchary nebo jogurt.
- Dbejte na dostatečný příjem tekutin - ideálně voda nebo bylinkové čaje (např. heřmánek, fenykl), které mohou podpořit činnost střev.
- Pokud by problém se stolicí trval déle než 3 dny, nebo by se objevily další příznaky jako bolesti břicha, nevolnost, horečka či zvracení, určitě kontaktujte lékaře.
- Dlouhodobé užívání pervitinu může zhoršovat funkci jater i slinivky - je důležité to nepodceňovat a ideálně řešit s odborníky.
Pokud byste chtěla, můžu pomoci i s informacemi o možnostech léčby nebo podpory - klidně anonymně a nezávazně.
Držím Vám palce.
Markéta