Zubsolv
mjsch
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat zda může zubsolv předepsat i praktický lékař který nemá povolení předepisovat opiáty. Četl jsem že již zubsolv preskripční omezení nemá od roku 2025
A ještě se chci zeptat zda je hrazený pojišťovnou děkuji
Užívám již skoro 5let kratom cca 30g a při vysazení mám nesnesitelné fyzické abstinenční příznaky, chci proto prvních 14 dnů při vysazení kratomu užívat zubsolv
Tím bych se detoxifikoval od kratomu a po 14dnech užívání zubsolvu už bych fyzické abstinenční příznaky neměl je to tak ano? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, mjsch,
a díky za dotaz.
Nepodařilo se mi dohledat žádnou informaci, že by praktický lékař mohl předepisovat léky jako Zubsolv bez povolení k preskripci omamných látek (tedy bez tzv. modrého pruhu). Podle mých informací Zubsolv stále předepisují především psychiatři, a to pouze v případech závislosti na opiátech nebo opioidech, kdy pacient přechází na substituční léčbu pomocí buprenorfinu. Kratom ale není opiát ani opioid, takže jeho léčba Zubsolvem se ve vašem případě jeví jako velmi nepravděpodobná.
Rozumím tomu, že hledáte cestu, jak zvládnout vysazení po několika letech pravidelného užívání - navíc ve vysokých dávkách. Kratom skutečně může způsobovat velmi nepříjemné abstinenční stavy a podobnou situaci řeší řada lidí. V adiktologických ambulancích s nimi už mají zkušenosti a mohou s vámi naplánovat postupné a bezpečné vysazení. Stačí zavolat a objednat se. Služby bývají bezplatné a diskrétní, jen počítejte s delšími čekacími lhůtami, proto doporučuji objednat se co nejdřív.
Pokud budete chtít kontakt, můžete se podívat sám například na web www.drogy-info.cz v sekci Mapa pomoci, nebo mi napište, jaká větší města máte v dosahu, ráda vám pošlu kontakty.
S přáním, abyste neztrácel víru a odhodlání,
Gabriela Minařík.