Deprese a úzkosti po vysazeni kratomu
Dave
Syn dlouhodobě užíval kratom , aby zmírnil deprese po rozchodu. Z nešťastné lásky de nechal i tetovat . Asi dva měsíce po tetovani ho začala pronásledovat obrovská deprese a úzkost , tvrdí že mu to způsobilo tetovani , které se mu nelíbí a chce ho odstranit . Vysadil náhle kratom , aby mohl podstoupit laserové odstranění tetovani a jeho deprese a úzkosti jsou nezvladatelné. Lékař mu předepsat Tittico. Bere ho 6 týdnů. Stav se nezlepšil. Mluví i o tom, že by raději zemřel, než by měl to tetovani . Chtěla bych poradit, jestli ty deprese jsou způsobeny dlouhodobým užíváním kratomu a jeho vysazením nebo jak tvrdí on, že deprese mu způsobuje to, že nenávidí své tetovani . Jak mám postupovat, abych mu pomohla. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkujeme vám za důvěru.
Je vidět, že vás situace trápí, berete ji vážně, nepodceňujete a nepřehlížíte, co vás syn říká, a hledáte pomoc - už to samo o sobě je důležité.
Z toho, co popisujete, je znát, že váš syn prochází náročným obdobím. Úzkosti, deprese, silné výkyvy nálad, zmínky o smrti, náhlé vysazení kratomu i změny vztahování se k tetování - to vše naznačuje, že se děje něco hlubšího, co je potřeba řešit osobně, v bezpečném prostředí, a s odborníkem.
Mohlo by jít o reakci na vysazení návykové látky, o komplikovanější psychické obtíže, nebo může být tetování symbolem něčeho, s čím se váš syn těžko vyrovnává. Nebo také o kombinaci toho všeho. Je těžké určit, co je příčina a co následek - online poradna na tohle nestačí. Proto bych v tuto chvíli hledala prostor, kde se dá mluvit osobně, podrobněji a v širších souvislostech, ideálně s psychologem nebo psychiatrem, kteří mají zkušenost s podobnými stavy, zaměřují se na mládež a závislostní chování.
Je naprosto pochopitelné, že jako maminka chcete vašemu synovi pomoct a trápí vás, když vidíte, jak se trápí váš syn. Vy jste ta, kdo k nám píše, proto chci zdůraznit, že pokud vás syn pomoc odmítá, můžete využít odbornou podporu vy sama pro sebe. Měla byste prostor, kde můžete svoje myšlenky, starosti, strachy a obavy sdílet, získala byste obecnější informace a přehled o možnostech pomoci a možná i nějaké tipy a nápady, jak nastavit pravidla, jak se synem mluvit a jak ho podpořit.
Ještě jednou díky, že jste napsala - je mi jasné, že situace je náročná ne jen pro syna, ale i pro vás.
S přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.