Problém přestat s kratomem
Kre
Dobrý den,
snažím se přestat brát kratom, denně 20-25 g. Bohužel vydržím max. dva dny, pak nastoupí příšerný deprese a úzkosti, nedá se to vydržet. Moje otázka zní, zda můžu postupně vysazovat a začít brát Mirtazapin, neodrovná mi to játra a ledviny, srdce? Protože když jsem na absťák bral pregabalin, měl jsem se srdcem problémy. Detox v nemocnici si nemůžu společensky dovolit.kodein a tramal jako substituce nestačí, je to slabý a buprenorfin už znova nechci. Můžu brát zároveň mirtazapin a kratom postupně vysazovat, nebo po zaléčení antidepresivy zkusit kratom znova vysadit naráz? Děkuju za info.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Kre,
díky za zprávu.
Píšete, že denně užíváte 20-25 g kratomu. Deprese a úzkosti po vysazení jsou v takovém případě pochopitelné. Vysazení se vám nedaří, byť si vypomáháte pregabalinem, tramalem, kodeinem nebo buprenorfinem. Po dvou dnech abstinence se kvůli psychickému stavu k užívání vracíte. Pregabalin vám dělal problémy se srdcem a nyní uvažujete o mirtazapinu.
Sebeléčbu tohoto typu považuji za velmi riskantní, zejména při kombinaci více látek. Tím spíš, pokud vám už jedna z nich (pregabalin) dříve působila obtíže. Rozumím, že nemocniční detox je pro vás společensky komplikovaný, ale současná situace ohrožuje vaše zdraví - psychické i fyzické. Přemýšlím, co by se ještě muselo stát, abyste připustil možnost odborné pomoci a odložil obavy o svou pověst.
Naštěstí existují i možnosti ambulantní detoxifikace pod dohledem psychiatra se znalostí adiktologie. S takovým lékařem můžete probrat svou situaci, zdravotní stav i pokusy o vysazení a hledat reálné kroky dál. Počítejte ale s tím, že i ambulantní lékař může navrhnout nemocniční řešení - ne z pohodlnosti, ale kvůli bezpečnosti a obavám o vaše zdraví.
Uvažujete nad mirtazapinem a máte obavy o ledviny, játra a srdce - a ty jsou zcela na místě. A bylo by neprofesionální vám radit jakékoli konkrétní kroky bez podrobné znalosti vašeho zdravotního stavu. Proto doporučuji situaci otevřeně konzultovat s lékařem - ideálně s někým, kdo se orientuje i v návykových látkách.
Pokud budete pokračovat ve stávajícím režimu, riskujete víc než jen ztrátu dobré pověsti. Ráda vás proto podpořím v tom, abyste vyhledal pomoc - alespoň na ambulantní úrovni.
Budu ráda, když se ozvete, pokud vás nějaká část odpovědi oslovila.
S přáním sil a odvahy,
Gabriela Minařík