Drogový test
Jirka
Dobrý den,jednou za čas docházím k probačnímu úředníkovi.Další návštěvu u něj budu mít za necelých 14 dní.Bude mi dělat test na návykové látky z moči.Poslední dobou piji dost alkoholu přibližně v posledních třech týdnech,asi 8 piv denně.Naposledy jsem pil ve středu.A k tomu jsem ještě trochu ulít a dal si pervitin.Nejsem pravidelným uživatelem měl jsem ho naposledy asi před půl rokem.No chci se zeptat je možné ,že by se něco z toho mohlo ukázat v testu,nebo popřípadě jak dopomoci tělu se pročistit ?

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Jirko,
díky za Váš dotaz.
Je důležité si uvědomit, že to, jak dlouho organismu trvá, než se droga z těla vyloučí je velmi individální a závisí na několika faktorech - četnost užívání, délka užívání, věk, metabolismus, pohlaví... To znamená, že lze uvést jen orientační rozmezí, jak dlouho může být látka v těle zjistitelná.
Pervitin je detekovatelný z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání a dalších faktorech, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne. Pokud jste měl pouze jednou, je pravděpodobné, že test by měl být negativní.
Co se týče alkoholu, standardně v testech z moči, které se používají nebývají, musel by mít speciální test na přítomnost ethanolu např. ETG. Pokud by ho měl, tak může odhalit cca 2-3 dny zpětně. Může ale také použít alkohol tester, kdy byste mohl případně nadýchat, pokud byste měl zbytkový alkohol z předešlého dne.
Pokud chcete, aby byl test s jistotou negativní, doporučila bych Vám co nejdéle nic neužívat, ideálně i nepít (nebo alespoň omezit množství). Můžete navýšit fyzickou aktivitu, abyste pomohl tělu poprat se s metabolizací látek, dostatečně pít, doplnit vitamíny skupiny B a C.
Možná bych se taky zkusila zastavit u toho, z jakého důvodu se Vám teď stalo, že se navýšilo užívání alkoholu? Máte teď více stresové období? Děje se něco? Možná by bylo dobré, zkusit vyhledat odborníka, který se zabývá závislostmi - adiktologa a zkusit probrat Vaši současnou situaci.
Stačí odpověď takto? Pokud byste chtěl ještě něco doplnit, určitě se ozvěte.
Markéta