Začátek buchnování
Bouchač2323
Zdravím,
Jsem uživatel pervitinu a vždy jsem ho užíval jenom šňupáním. Začal jsme docela brzy (16-17let) a skoro půl rok jsem jen šňupal v intervalech asi každý 7 den (každý pátek), velmi výjimečně i přes týdne.
Když jsme začal užívat denně (cca po 3/4 roce od začátku) jsem po pár měsících, začal mít problémy s nosními dírkami, dutinami atd.
Začal jsem perník kouřit, to probíhalo asi 2 měsíce, ale pak mi z toho začalo být blbě, špatně se mi dýchalo a zuby začali bolet.
Potom jsme už měl poslední možnost(později se ukázalo, že to byla předposlední) a to je polykání celkem vysokých dávek zabalených v papírku na jointy. To se zdálo jako super možnost jelikož jsem byl celkem normální a fungoval jsem a nic mě z toho nebolelo, ale pak se mi jednou papírek rozložil v jícnu a způsobilo mi to dysfagii a 4 dny jsme nemohl polykat, ani vodu, jen velmi těžce.
Všechny metody užívání jsme tedy nechal na hřebíku a vrátil se ke sniffu. V tu dobu jsem na půl roku přestal. Ani nevím kvůli čemu mě to znovu stáhlo, ale od začátku ledna 2025 jsme znovu začal a zase užíval metodou sniffingu asi měsíc (opět víkendově).
Teď začíná můj problém, když si to šňupnu tak mi to úplně rozm*dá nos a je mi to hrozně nepříjemný a jsme úplně vymletý, nedokážu se bavit s ostatními, prostě jak na dojezdu po kouli. A funguje to tak 9h ale celou dobu jsme jak želé.
Chtěl jsme teda přestat, protože už mi to nedalo co jsem chtěl. Bohužel jsme se dostal k injekční aplikaci a zjistil, že se na tom dá naprosto skvěle fungovat, jíst spát, být normální, potřebuji strašně malé množství. (při ostatních aplikacích jsme nedokázal VŮBEC jíst ještě 24 hodin po požití, spát nešlo i déle, ani s pomocí všech metod na usínání). K tomu všemu mi aplikace šla až nepřirozeně dobře a hladce a po v pichách jizvy byli do dalšího dne pryč (jelikož jsem přehnaně zodpovědný uživatel, nástroje čisté na vydesinfikované podložce, rychlá manipulace se vším, aby zůstalo vše sterilní, umyté ruce, po vpichu okamžitě přitlačím na ránu tamponkem na 15sekund aby se rána zahojila lépe, po nepovedeném vpichu hned měním jehlu.). Stav z toho mám jak kdybych si nic nedal což mi vyhovuje, ale zamiloval jsme se do toho procesu, příprava, čistění, aplikace, úklid atd.
Píchám si určitě každý pátek (asi 0.3 za jízdu) občas pokračuji v sobotu. A jakmile je volno tak i přes týden. Dnes už mi dávka, která byla větší než normálně nestačila a chtěl jsem víc, což se mi nikdy nestalo, že bych byl nasraný že to nedalo.
Myslíte si že mam šanci se z toho dostat a už si nikdy nebouchnout?
Co pomáhá?
Jsem po měsíci závislí na vpichu? Nebo si jen myslím, že to není závislost na stavu, abych se cítil lépe?
Co se dá aplikovat do žíly (kafe, prášky, nápoje), co bych mohl střelit, když budu mít chuť na píchnutí, abych si nedal perník?
Znáte někoho se stejným příběhem, kdo by začal píchat kvůli bolesti z jiným metod?
Předem Děkuji za odpověď. Držím palce všem kdo se potýká se závislostí. Snad to dáme.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky, že píšete.
Je vidět, že o svojí situaci přemýšlíte a že se snažíte k sobě a svému tělu chovat pokud možno bezpečně. Sledujete, co se s vámi děje.
Změna aplikace je mezi uživateli běžná - často jde o přechod z bezpečnější aplikace (sniff nebo kouření) na ty rizikovější - mezi nejrizikovější patří právě aplikace injekční. Pojí se s ní rizika souvisejí s přenosem infekčních onemocnění (což je něco, čemu se snažíte předcházet), ale také rizika poškození kardiovaskulárního systému a infekcí. Na černém trhu prodávaný, řezaný, nebo i jen po domácku vyrobený pervitin jednoduše není látka určená k injekční aplikaci.
Stejně tak je běžné, že člověk časem potřebuje zvyšovat dávky pro dosažení stejnému účinku. Výjimkou není ani závislost na samotném rituálu aplikace. A postupem času člověk užívá né proto, aby se cítil skvěle, ale aby se necítil tak zle, jako bez pervitinu.
V dotazu popisujete řadu těchto varovných signálů - změny aplikace směrem k rizikovějším, závislost na rituálu, potřeba zvyšovat dávky a užívat už i během týdne. Jak kdybyste i vy sám pochyboval o tom, že máte užívání pod kontrolou. A přesto v užívání pokračujete.
Pokud jde o část dotazu, kde se ptáte na to, co by si bylo možné aplikovat jen proto, aby člověk mohl projít rituálem spojeným s aplikací, pak se rozhodně vyhněte kávě, lékům, jakýmkoli nápojům ... to všechno je velmi rizikové a nic z toho do žilního systému nepatří, riskujete infekce, záněty, a to ne jen žil, ale i srdce.. Pokud byste trval na aplikaci, pak je možné aplikovat si samotný fyziologický roztok, čistou převařenou vodu. Nicméně ideální je neaplikovat.
Zajímavé je, že ačkoli si všímáte změn a nejspíš si uvědomujete rizika, zní to, jak kdybyste o sebe samotného až tak velký strach neměl. V jednom momentě se sice ptáte, zda je možné se z toho dostat, ale dál pokračujte otázkami na aplikaci jiných látek. Možná se tedy nabízí otázka, jestli nejste na to vše sám a jestli by nebylo úlevné to moci s někým probrat. V Liberci funguje Advaita - nestátní nezisková organizace, která se věnuje závislostem. Najdete tam odborníky, kteří rozumí závislosti, mají zkušenosti s podobnými situacemi, jako je ta, kterou popisujete. Fungují diskrétně a jejich služby jsou zdarma. Stačí zavolat a objednat se. Nikdo vás nebude soudit, nebo vaše potíže banalizovat, ani vás hnát do léčby. Základem jejich přístupu je harm reduction - to je přijetí situace tak, jak je, a hledání cest, jak minimalizovat rizika. Dávalo by vám něco takového smysl? Pokud ano, zde je kontakt:
Centrum adiktologických služeb Advaita, Rumunská 14/6, 460 01 Liberec 6
Telefon: 603 829 730 (pro objednání na konzultaci volejte v pondělí v době od 13 do 16.30 hodin, od úterý do pátku v době od 9.30 do 12 hodin a od 13 do 16.30 hodin).
E-mail: recepce@advaitaliberec.cz
Provozní doba: Po 13-18, Út-Čt 9.00-18.00 h, Pá 9.00-17.00 hodin. Na recepci např. kvůli objednání na konzultaci se dovoláte v pondělí 13-16.30 hodin a od úterý do pátku 9.30-16.30 hodin (mimo 12-13 hodin).
Cena služby: bezplatná
Budu ráda, když napíšete, zda vám nějaká část odpovědi dává smysl, nebo se jen ozvete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.