pervitin a pozitivní dopad na mozek
teky
dobrý den, sem uživatelem pervitinu nějaký ten měsíc a už sem překonal nějakou tu toxickou psychózu. předtím než sem začal užívat piko tak sem byl hulič a dost silný a vypozoroval sem na sobě že hulení mi dělalo větší bordel v hlavě. taky by bylo dobrý dodat že sem introvert a mám větší sklony k závislosti. když sem si poprvý koupil, tak sem si koupil hodně, třeba tři gramy. postupem času sem začal zmenšovat dávky a došel sem k názoru že čím míň si dám, tím víc si to užiju. piko neberu jako odreagování ale beru to jako nástroj abych líp pracoval, zlepšil se ve věcech co už umím a ke komunikaci s lidma. dávám si pauzy mezi každou dávkou protože mi na dva dny hodně velkýho výjezdu stačí jedna tečka, nebo popřípadě bombička. dovolim si říct že sem jeden z těch zodpovědných feťáků, nepiju, už jenom občas si zahulim, někdy lsd ale to na vyčištění hlavy. když sem hulil a pil alkohol tak sem byl nonstop v mojí hlavě a byl sem prostě zaseklej. teď když si dám piko tak sem v realitě, dávám si pozor na věci, snažím se pomáhat lidem, chci komunikovat s lidma a všeobecně mi piko dodává empatii k lidem ale zároveň nikomu nevěřím protože v tomhle světě je každej druhej zmrd. před mojí rodinou se snažím bejt střízlivej. mám ještě pro co žít a do mi smrti budu. sem umělec a žiju pro umění, ne pro pervitin. sjedu se a najednou mám takovou tu chuť pomáhat a naslouchat okolí. dokonce když se zhulim a nemám u sebe ani to piko tak se mi dostaví placebo pervitinu a není jako dřív, kdy sem se zhulil a bál sem se jít i do krámu jenom kvůli tomu že sem si myslel jak mě všichni okolo nesnáší. samozřejmě paranoia mi zůstala do teď ale je to za mě zdravá paranoia, kdy myslím i nad dopadem mých činů. já vím že to není dotaz ale tohle je věc s kterou se chci už někomu svěřit strašně dlouho ale moje okolí mi nevidí do hlavy a všichni si myslí že mě to ničí, přitom mě to vyléčilo hlavu a drží mě to v realitě. dokonce sem to piko přestal hulit a pokaždý co si seženu tak to držím v takový míře abych fungoval. sem strašně štědrej, snažím se abych mému okolí neubíral ale naopak přispíval. jeden bezdak s jeho bezdomoveckou paní, na kterých už bylo vidět že mají nějaký ty drogy za sebou a dokonce i v sobě, odemně dostali tak na 4 možná víc čar. potřebovat sem se prostě svěřit. přeju hezký zbytek den všem kteří tohle čtou.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji, že jste napsal - otevřeně a bez přikras. Vnímám, že ve vás tenhle text už nějakou dobu zrál a že jste potřeboval ho sdílet. Předpokládám, že píšete k nám do poradny s vědomím toho, že se vám dostane nějaké reakce, zpětné vazby, dalšího pohledu na věc.
Píšete, že se snažíte mít věci pod kontrolou. Pozorujete, co s vámi různé látky dělají, a snažíte se fungovat tak, aby to neubližovalo vám ani okolí. Ale zároveň je naprostá většina věcí, které o sobě píšete, spojená s drogami. Kdybych si mohla dovolit nabídnout jiný pohled na věc, napadá mě otázka, kde v tom celém jste vy sám? Vy sám bez drog?
V textu, který jste poslal, vnímám řadu rozporů a dovolím si na některé z nich ukázat. Snad vás neodradí od dalšího přemýšlení. Říkáte, že pervitin vás vyléčil, že vám pomáhá víc vnímat lidi a svět. Ale zároveň píšete, že má okolí pocit, že vás drogy ničí. Jak si tenhle rozpor vysvětlujete? Mýlí se okolí? Jak rozumíte tomu, že se objevily toxické psychózy a paranoia? Vnímáte je jako součást cesty, nebo spíš jako signál, že něco přestává fungovat? Říkáte, že „pomáháte" tak, že rozdáváte pervitin... je to skutečně pomoc a štědrost, nebo je to jen další potvrzení toho, že droga je středem veškerého dění? Možná by se u těchto otázek vyplatilo s otevřenou myslí a zvědavostí zůstat delší dobu a zkusti se podívat na věc z více úhlů. Dávalo by vám něco takového smysl?
Někdy to, co působí jako svoboda, může být ve skutečnosti jen jiná podoba závislosti. Lidé se na drogách často cítí lépe, ale bez drogy neumí tohoto pocitu dosáhnout. Jsou tedy svobodní? Jsou skutečně sami sebou? Jsou to oni?
Umím si představit, že vám samotnému dává takový život smysl, že vaše vnímání je jiné než to, na které zde poukazuji. Na stranu druhou si kladu otázku, jestli vás k nám do poradny nepřivedly právě vnitřní pochyby o tom, co je a co není v pořádku. Nejsem tu, abych na tak komplexní otázky odpovídala a proto budu ráda, pokud mou odpověď budete vnímat jako nabídku k dalšímu zamyšlení.
Budete-li chtít, můžete napsat znovu. Stejně tak se ale můžete obrátit na kontaktní centrum ve vašem okolí.
S respektem a přáním dobrého,
Gabriela Minařík.