Závislost?
Tom
Dobrý den, řekl bych ze mám problém. Jedna se o marihuanu, mám takový pocit, ze už mě nebaví byt něčím ovládán. Chtěl bych se svobodně rozhodovat a ne mít v hlavě jen to jedno, a to jiný stav. Nevím zda-li píšu oprávněně, možná si to jen moc beru….. Tak zkouším co se k tomu dá zjistit. Děkuji za jakoukoliv odpověď. Tom

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Tome,
děkuji vám za dotaz a za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
To, o čem píšete, není neoprávněné. Naopak - přesně takové dotazy zcela přirozeně do naší poradny patří.
Popisujete, že si v souvislosti s užíváním marihuany začínáte uvědomovat ztrátu vlastní svobody. Mluvíte o pocitu, že jste něčím ovládán - a že vás to takhle nebaví. Nechcete, aby užívání marihuany určovalo, na co budete myslet a co budete dělat. Jak kdybyste zachytával ten křehký, ale velmi důležitý, moment uvědomí si vlastní nespokojenosti a začal uvažovat o změně.
Ráda bych vás i takhle na dálku podpořila v dalších krocích. Podporu můžete hledat ve svépomocných příručnách a skupinách (anglicky online zde), nabízí se zde také náš program www.koncimshulenim.cz nebo hledat podporu v osobním kontaktu (online placené služby www.adiktio.cz nebo v rámci adiktologických ambulancí - často zdarma a diskrétně).
Někdy už jen mluvit s někým nestranným přinese úlevu, pomůže a podpoří člověka v dalších krocích.
Kdybyste měl zájem pokračovat, napište, jak se daří, co vás trápí, nebo co jste se rozhodl vyzkoušet.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.