Závislost na alkoholu
Motýl
Dobrý den mám na vás dotaz, Mám problem s manželem je zavisli na
Alkoholu často pije i tak že o tom nevím už před tím než sme spolu začali žít, pil často Alkohol kouřil Marihuanu každý den a občas si dával pervitin, když sme spolu začali žít na nějakou dobu to ustalo pak se to vratilo znovu, nepřijde my normální ze takhle často člověk pije, nevim jak stim jako manželka mám pracovat jak se chovat chtěla bych mu pomoci ale nevím jak, většinou ten alkohol vedl k opakovane nevěře,opravdu nevim už jak dál myslím si že to je psychicky problem možná je to jen má domněnka, co si o tom myslíte vy? Manžel si připouští ze je zavisli ale stydí se navštívit odborní pomoc odmítá to, prosím vás o nějakou radu jak s tím mám pracovat a jak se chovat co pro něj mohu udělat,Děkují!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Rozumím tomu, že jste v těžké situaci. Říkáte, že je manžel závislý na alkoholu, a ačkoli si problém uvědomuje, stydí se za něj tolik, že odmítá vyhledat odbornou pomoc. Podobné pocity nejsou nic neobvyklého, bohužel mu však komplikují získat pomoc a podporu, kterou by nejspíš potřeboval. Je velmi těžké pomoci někomu, kdo vám to nedovolí. A ačkoli pro něj máte pochopení, zdá se, že to nepomáhá.
V tuto chvíli jste vy ta, kdo píše k nám na poradnu a kdo si uvědomuje problém, proto bych ráda nabídla pomoc a podporu hlavně vám. Není nic sobeckého na tom hledat pomoc pro sebe, i pro vás je tato situace náročná a je zcela na místě říct si v takové chvíli o podporu. Možná i to, že vy sama vyhledáte pomoc, půjdete muži příkladem, ho bude motivovat.
Napadá mne proto, jestli byste nechtěla zajít do poradny, kde byste mohla o celé situaci mluvit podrobněji, bavit se o tom, jak se vám daří s manželem komunikovat, jaké jsou jeho reakce, co funguje, pomáhá, co naopak nefunguje a nepomáhá, co všechno máte společně za sebou atd. Nikdo by vás ani vašeho muže nesoudil a nenabízel jednoduchá řešení. Služby takových poraden jsou zcela diskrétní a většina poskytuje své služby zdarma. Dávalo by vám něco takového smysl? Pokud ano, napište, jaká města jsou vám dobře dostupná, poslala bych kontakty.
S přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.