Že by toxicka psychoza
Domlike
Dobrý den chci se zeptat všude čtu pripady s toxickou psychozou..že většinou mají různé halucinace, vidí a slyší co není reálné apod. Nemám takto silné stavy ale nevím co to je a jestli to je tedy taky toxicka psychoza že občas slyším např. Televizor který je nahlas. Divně jakoby potichu nebo tak nějak jako by zvuk pomalu odchazel..nevím jak to jinak popsat. Zvuky prostě jako TV,lidi, hudbu, rachot cokoliv slyším tak nějak v klidu jako ve snu a nebo v druhém případě se mi stává že jsem v druhé místnosti bytu a vedle někdo je jakože je doopravdy a i normální člověk by z takové které vzdálenosti slyšel debatu druhých ano já také ale s divnym pocitem jakoby strachu protože mluví třeba o počasí a já prostě jak divne slyším ty zvuky tak jim rozumím a mám za to že se baví a řeší mě ale vždy ve špatném. Po pravdě fetuji po tají nikdo to neví z domu takže většinou jim rozumím že mluví o tom že fetuji a pak mám teb pocit v sobě takový divný že to zjistili a ze to nedopadne pro mě dobře. Že přijdu o všechno a všechny a že nejbližší sklamu a už se na mě nebudou koukat jako doposud. A s tím strachem že o tom mluví jsem hodně taková že stačí když někdo udělá rychlý pohyb pak nebi zvuk a já se strašně lekam. Furt jsem neklidna a v postrehu tyhle pocity mám spíše až druhou noc bez spánku. Taky slyším už pak když zrovna pracuji na své dávce např v noci když všichni spí a ano spí..tak slyším že zrovna teď vejdou do místnosti a uvidí mě v příčinu s drogou.. slyším třeba zvuky dveří ale neblasite že je někdo otevřel potichu nebo že nekdo chodí za těmi dveřmi . Ale nemám slysiny jakože bych měla halucinace že mě popada panika a že to co slyším že tomu věřím že je to reálné a nebo jako píšou ostatní že pak mluví s někým kdo tam není nebo se schovávají před něčím a tak nějak. Nemám to u jiných situací pouze u té o které se obávám což je že se dozví že fetuji jinak jiné problémy nemám že bych něco viděla a slyšela. Jen to že každá debata je o mě a drogách a že pri každé moji tajne dávce kdy si to pripravuji a dávám není ten klid a ticho jako bylo když jsem jen tak ležela. Ale začali ty podivné slisiny že chodí po domě něco někde v jiné místnosti třeba otevřeli. Prostě že mi dávají najevo že mi jsme vzhůru a teď uvidíme to co skryvas..takže má příprava dávky není v klidu a trvá déle protože začnu a jdu se stokrát ujistit že je klid. Pak jdu zase pokračovat ale furt jsem v postrehu furt se snažím ujistovat že tam nikdo není a nic se nestane. Ale i tak to slyším a po dávce by se mi mělo ulevit a spadnout ten strach ze mě ale furt pak mám ten pocit že mě sledují a hlídají . Takže jaký koliv zvuk i v povzdali ne vyleka. Cítím se prostě v pasti nemůžu se uvolnit..tak nevím jestli tohle je nějaká stíhá nebo psychoza prostě občas se mi to stává i když jsem delší dobu čistá..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji za váš dotaz.
Přiznaky, které popisujete - zvláštní zvuky s různou intenzitou, pocity, že o vás ostatní mluví, že slyšíte slova a zvuky jinak, než jak jsou v realitě, mohou být známkou počínající toxické psychozy. K jejímu nástupu dochází často v souvislosti s dlouhodobým užíváním pervitinu, nebo také v situacích, kdy lidé užívají několik dní v kuse a nedostatečně odpočívají, případně svoje užívání před okolím tají - to vše podporuje paranoidní uvažování a může vézt ke zkreslenému vnímání a postupně i k rozvoji toxické psychozy.
Tyto stavy nejsou neobvyklé. Ve věštině případů odezní s vysazením drogy a dostatečným odpočinkem. Občas se ale stane, že přetrvávají nebo se objeví až po odeznění účinků drogy. Dopředu nejde nic takového předpovědět. Nejúčinnější prevencí je neužívat a pokud užíváte, dostatečně odpočívat, užívat v dávkách a intervalech, kdy si můžete odpočinout, v prostředí, kde se cítíte bezpečně a ve stavech, kdy je vám dobře.
Pokud byste o tom, co se s vámi děje, chtěla s někým mluvit, doporučuji obrátit se na nejbližší kontaktní centrum, kde se nemusíte být soudů nebo hodnocení kolegů a můžete s nimi narovinu mluvit o všem, co zažíváte. Co si o tom myslíte? Dávalo by vám něco takového smysl?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.