Jak mám zahájit léčbu?
Johan
Dobrý den potřeboval bych poradit jak mám zahájit léčbu? Jsem alkoholik mám pocit neustáleho tlaku svět se jakoby odcizil..k doktorovi chodím pouze na preventivní prohlídky od zaměstnavatele..Nevím jak začít Johan

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Johane,
děkujeme za dotaz. Chci ocenit Vaše rozhodnutí ke změně. Můžete se obrátit na adiktologické služby v místě Vašeho bydliště, kde dostanete informace a kontakty na příslušná zařízení. Léčbu můžete podstoupit ambulantně nebo v léčebně. Léčba je většinou hrazená ze zdravotního pojištění. Vedle toho jsou zařízení soukromého typu, kde si léčbu hradíte. Tím získáváte větši anonymitu, někde nadstardadní služby.
Vždy tomu předchází pobyt na detoxifikačním oddělení, kde se dostanete z vlivu alkoholu. Pobyt na detoxifikačním oddělení trvá zhruba 1-2 týdny a cílem je především somatická stabilizace. Následuje léčba, která standardně trvá cca 3 měsíce. Po celou dobu je možnost být na pracovní neschopence. K léčbě je někdy potřeba doporučení lékaře, ale většinou je základem motivace daného člověka k léčbě a následné abstinenci. Pokud byste potřeboval kontakty na adiktologickou službu v místě bydliště, napište a dáme Vám odkaz.
Přeji, ať vydržíte v rozhodnutí a zadaří se Vám vyhledat potřebnou pomoc.
HS