Jak mám zahájit léčbu?
Johan
Dobrý den potřeboval bych poradit jak mám zahájit léčbu? Jsem alkoholik mám pocit neustáleho tlaku svět se jakoby odcizil..k doktorovi chodím pouze na preventivní prohlídky od zaměstnavatele..Nevím jak začít Johan

Odpověděl: Gabriela Koryntová
zdravím vás, Johane,
předně - díky za váš dotaz. Chci vám vyjádřit podporu v tom, že o svojí situaci přemýšlíte a uvažujete o změně. To je skvělé a je to první krok, bez kterého není žádný další vůbec možný.
Ptáte se, kde začít - za mne je těch možností několik. Píšete, že máte jen závodního lékaře - hovořit s ním o užívání alkoholu může být složité, ale pokud k němu máte důvěru, pak můžete začít i u něj. Nicméně existují i jiné organizace, které vám s orientací v možnostech léčby pomohou. Po celé republice je síť adiktologických poraden, případně existují různé neziskové organizace, které s podobnými sitaucemi pomáhají. Pokud máte jasno v tom, že budete potřebovat na tzv. detox (to je nemocnicční oddělení, kde v klidu a pod dohledem lékaře vyasbtinujete tak, abyste předešl zdravotním problémům), pak můžete kontaktovat přímo i jednolivé detoxy v ČR.
Naprostou většinu kontaktů můžete vyhledat sám zde a nebo se ozvěte s tím, která města máte v dobré dostupnosti, pošlu vám kontakty.
Přeju vám, abyste neztratil odvahu situaci řešit a budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.