léčba
.
Dobrý den, potřebovala bych poradit, jestli v Česku existují nějaká zařízení nebo služby na léčbu závislosti, kam by mohl dojít i člověk co mluví anglicky, vietnamsky, romsky, rusky, ukrajinsky nebo jakýmkoliv jiným jazykem. Pokud ne tak když tak jak jinak by se to dalo řešit. Děkuju

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
V České republice existuje spousta zařízení, která se zabývá léčbou závislostí. Určitě ve většině z nich bude možné poskytovat péči i cizincům.
Člověk si musí vybrat o jaký způsob léčby má zájem, tedy jaké zařízení mu bude vyhovovat (nízkoprahové služby, ambulantní programy, pobytové léčby nebo komunitní léčba...) a potom už závisí na konkrétním zařízení a dostupnosti jazykově vybaveného personálu nebo možnosti využití tlumočníka - to bude možné spíše v ambulantních a nízkoprahových zařízeních. Při pobytové léčbě bude nejspíše nutné najít společný jazyk klienta a personálu, což bývá většinou angličtina.
Obecně by mohlo platit, že větší psychiatrické nemocnice budou mít větší fluktuaci pacientů, takže bude větší pravděpodobnost, že se setkali s léčbou cizinců. Určitě bych vybrané zařízení nejdříve kontaktovala.
Klidně napište o jakou lokalitu máte zájem a najdeme zařízení, které by vyhovovalo Vašim požadavkům.
Markéta