Bzd a řízení
Badblood
Dobry den, nekdy na spani uzivam alpeozolam 2mg.je mozne druhy den ridit ? Je mozne ze me test na drogy odhali ? Obcas pouzivam na rakovinu tramal, odhali tyto testy i tuto latku ?dekujiYˇˇˇˇˇˇ

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Badblood,
díky za Váš dotaz.
Oba tyto léky mohou být detekovatelné v namátkovém testu na drogy a mohou ovlivnit schopnost řízení i druhý den po užití.
• Alprazolam patří mezi benzodiazepiny a má relativně pomalý poločas rozpadu,což znamená, že může být stále aktivní ve vašem těle i druhý den. Zpomaluje reakce, způsobuje ospalost, může zhoršovat koordinaci, což by Vaši schopnost řídit automobil, mohlo značně ovlivnit a ohrozit jak Vás tak ostatní účastíky silničního provozu. Z bezpečnostního hlediska je doporučeno neřídit minimálně 24 hodin po užit.
• Tramadol patří mezi opiáty, má také tlumící účinky, což by také ovlivnilo schopnost řízení.
Doporučila bych Vám konzulovat kombinování těchto léků s Vaším ošetřujícím lékařem, který Vám léky předepisuje. Pokud potřebujete řídit, můžete společně najít vhodnější alternativu na některý ze zmiňovaných léků.
Pokud byste se chtěl ještě na něco doptat, určitě se ozvěte.
Markéta