Švagr závislí na pervitinu
Clau
Dobrý den , snažíme se s přítelem a jeho rodinou najít způsob jak dostat jeho bratra ze závislosti na pervitinu. Užívá to už minimálně tři roky , aspoň podle informaci , které jsme zjistili, do léčebny nechce jít , neustále opakuje jak to má pod kontrolou, ale to rozhodne už dávno nemá. Nejí, takže hubne, když má potrebu spát , spi buh ví kde, když má možnost , tak pod vlivem ridi. Na rodiče je neskutečne nepříjemný, nechce nic slyset , o pomoci od kohokoliv také nestoji. Má dvě malé deti , ale ani to ho nepresvedcilo s tím prestat. Tento týden byl v hrozné stavu (pochcanej, posranej, úplně mimo, padal neustále na pravou stanu, nadaval , mluvil o nesmyslech, mlátil se hasicakem do hlavy ) kdy ho viděli rodiče a snažili se ho přesvědčit o léčebně, ale na úkor tohoto nátlaku utekl ke “kamarádovi” a přestal komunikovat s rodici. Vše co jsem nasla , tak lecit se musí pravděpodobne jen dobrovolne a já bych se chtěla zeptat zda existuje vůbec nějaká jiná možnost ? Předem děkuji za odpověď a přeji hezky den

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Clau,
díky za sdílení Vašeho příběhu, situace je pro celou rodinu velmi těžká a nepříjemná, zvlášť pokud v ní žijete už několik let.
Ale z toho co píšete je patrné, že je přítelův bratr dospělý, tudíž se pro léčbu musí rozhodnout sám, nikdo ho nutit nemůže - nebo může ale efekt to mít pravděpodobně nebude.
Existují poradny pro blízké osob, které jsou ohroženy závislostí, kam patří i bratr Vašeho přítele. Kolegové pomáhají rodinám v těchto těžkých situacích, řeší každý případ individuálně. Určitě by bylo dobré takovou poradnu kontaktovat. Napište odkud jste pomůžu Vám najít zařízení, které bude určené pro Vás.
Drřím aplce a dejte vědět.
Markéta