Kokain v mateřském mléce
K
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda jsem mohla ublížit svému dítěti. Užila jsem dvě malé “dávky” kokainu. 48 hodin jsem nekojila, protože jsem se dočetla, že je kokain v krvi 1-2 dny.Přesto je mi z toho hrozně zle a bojím se, že jsem mu mohla něco udělat.
Nejsem uživatel návykových látek, nevím co mě to napadlo. Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem K.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den K,
již jsem na Váš dotaz odpovídala. Zde tedy uvádím opětovně svou odpověď:
děkujeme za dotaz. Kokain prochází do mateřského mléka a může být rizikový pro novorozence a malé děti, protože jejich organismus neumí odbourávat škodlivé látky, které se usazují v  orgánech a mohou ovlivnit kapacitu ledvin, jater apod.  Proto i malé dávky pro ně můžou být nebezpečné. Na druhou stranu kokain se metabolizuje rychle a stačí dodržet odstup 24 hodin po užití, kdy už je kojení bezpečné. Udělala jste správně, že jste vynechala kojení po požití kokainu. Buďte opatrná a rozmyslete si raději další vzetí jakékoliv látky, opakovaná intoxikace přece jen může nějakou stopu v mozku zanechat. Nevystavujte ani sebe ani dítě zbytečným rizikům.
Držím palce.
HS