léky a marihuana
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
po čase se zase připomínám,snad opravdu nevadí a znovu opakuji,že si nesmírně vážím Vaší pomoci...
Zatím vše zvládám a snad jde moje léčba správným směrem,jen tím,jak trpím OCD mě očas napadne neodbytná myšlenka ohledně působení drog a jiných látek,se kterou potřebuji poradit a uklidnit...
Jak již jsem několikrát zmiňoval užívám antidepresiva a utlumující léky - Citalec, Dogmatil, Neurol a Stilnox. Vyhýbám se alkoholu a návykovým látkám,bohužel,jak jsem již také zmiňoval,soused dost často kouří marihuanu (či jiné podobné drogy). Už několikrát jste mi říkala a můj psychiatr také,že chvilkové pasivní zacítění marihuany nebo jiných drog nevadí a nemá žádný vliv (když se mi to stane,tak žádné interakce nepociťuji a už dokážu být v danou situaci v klidu). Bohužel teď se mi stala jedna věc,která mě vyděsila - vzal jsem si lék a ve stejnou dobu jsem z otevřeného okna drogu zacítil. Žádnou interakci jsem nepocítil,ale mám strach,že to bylo ve stejný okamžik. Zeptám se - účinek léku stejně nenastupuje okamžitě,ale chvíli trvá,je to tak? Říkám si,že je to tedy stejné,jako bych to zacítil v kteroukoliv jinou dobu během dne,kdy učinek léku v těle působí,je to tak? Můžete mi prosím opět uklidnit,že i tato situace je naprosto normální? Nemá ani takto souběžné užití léku a zacítění drog ve stejný okamžik nějaký negativní vliv na poškození mozku? Omlouvám se za možná opět iracionální dotaz,ale bohužel moje OCD ve mě v některých situacích vyvolává hrozné úzkosti... Děkuji moc za radu a uklidnění a přeji hezké dny... Tomáš...

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
oceňuji, jak se držíte a zvládáte lépe dané situace. Situace, kterou zde popisujete, se může stát, ale opět to neznamená, že by aktuální vliv obou faktorů vedl k poškození mozku. Váš organismus si přivykl již na užívání dané medikace a koncentrace marihuany by opravdu musela být ve větším množství a mít dlouhodobější trvání, aby se to projevilo v činnosti mozkových buněk. K nevolnosti může přispět i momentální zdravotní a psychický stav, stres, pracovní zátěž apod. S těmito situacemi se budete nadále setkávat a je potřeba, abyste byl připraven zastavit iracionální myšlenky, které Vás pak pohltí. To, že už spolupracujete s odborníky je dobrá cesta k sebepéči a schopnosti zvládnout tyto situace lépe.
Držím palce, abyste zvládnul nadále takto náročné situace ustát.
HS