Pervitin a antidepresiva
Dexter
Zdravím, před asi 12 lety sem byl na pervitinu skoro nonstop. Pak sem přestal a kvůli depresím sem do teď na antidepresivách (nenávykových). No a vzhledem k tomu že sem se za těch 12 let nikam neposunul a zbývá mi 8 let tak sem si řekl "nemá to cenu, vrátim se k tomu co mi dávalo smysl". Objednal sem si teda 1g pervitinu. První 3 šupy byly v poho, ale pak mi to vůbec nenaběhlo. Mohlo by to bejt těma antidepresivama? Nebo už začínám bejt imuní proti všemu? Antidepresiva který beru: Olwexya, pregabalin, mirzaten, prothazin a rivotril. Myslel sem že po 12 letech pauzy to bude pecka, ale asi 4 den když sem si šoupnul tak najednou nic a spíš mě to uspalo.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za sdílení Vaší situace. Mrzí mě, že se cítíte mizerně, ale obávám se, že pervitinem či jinou drogou si opravdu moc neulevíte. Umím si představit, že za ta léta dlouhodobého užívání dochází k nevratným změnám v rámci metabolismu. Pervitin v CNS (centrální nervový systém) zvyšuje koncentraci mediátorů (látky, které přenášejí elektrické vzruchy mezi neurony)- monoaminů (dopaminu, noradrenalinu a serotoninu) v synapsích (spojení nervových buněk). Po odeznění efektu dochází k vyčerpání mediátorů, neurotransmiterů, zajišťujících přenos vzruchů na synapsích neuronů. Samozřejmě svou roli v tom může sehrát i užívaná medikace.
Nejsem si jistá Vaším sdělením, že jste se za 12 let nikam neposunul. Někdy si člověk neuvědomuje i menší změny, které se zadařily. Máte možnost s někým hovořit o svých pocitech? Antidepresivní medikace je jedna část, která může pomoci v změnách, druhou částí pomoci by měla být terapie, kde získáte odstup a prostor k nahlédnutí situace. Pokud byste měl zájem, můžeme Vám dát odkaz na příslušné zařízení v místě Vašeho bydliště, když napíšete okres. Zkuste o tom přemýšlet.
Přeji, ať najdete to, co Vám dává smysl.
HS