Podezření na drogy
Alibaba
Dobrý den,
máme podezření, že přítel bere drogy.
Má za sebou závislost na pervitinu, cca 8-9 let zpět.
Vždy měl trochu problémy s chováním, ale posledních pár měsíců se to stupňuje. Nevyprovokovaná agresivita, výbuchy vzteku, často fyzické násilí, jak kdyby mu přeplo.
Do práce chodí normálně, nemá tam ani problémy. Spánkový režim má také normální, ale spíš má problémy s jídlem a pitím - málo pití, málo jídla.
Je možné udělat test na drogy tajně? Nechci ho konfrontovat, dokud to nemáme potvrzené, abych ho zbytečně neprovokovala. Napadlo nás udělat test z moči ve WC, pokud nespláchne. Chápu, že moč bude samozřejmě naředěná, ale je možné, že by ukázal pozitivitu? Popřípadě prosím o radu, jak jinak si to potvrdit.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Chápu, že je obtížné konfrontovat druhého člověka, který navíc může být svou reakcí nevypočitatelný. Na druhou stranu mi přijde nedůstojná situace, kdy budete bokem zjišťovat pozitivitu moče. Výsledek může být ovlivněn naředěností, ale také přítomností chemických látek z wc čističů, vůní apod. Navíc pokud by se ukázala nějaká látka pozitivní, tak při následném rozhovoru s přítelem můžete být konfrontace horší. Přijde mi vhodnější varianta zeptat se přítele, co se s ním děje, že si všímáte jeho stavu a máte o něho obavy. Možná v tom může hrát roli něco jiného. Je však potřeba o tom komunikovat než jednat někomu za zády. Pokud byste potřebovala se více poradit o tom, jak zvládnout tuto situaci, získat možná i nějaké informace pro další jednání, doporučila bych Vám osobní poradenství v Poradně pro rodinu, osoby blízké.
V Praze se můžete obracet na Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM, z. ú.
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud je pro Vás Praha nedostupná, napište, jaká větší města máte poblíž a zašleme Vám vhodné kontakty.
Koukněte i na odkaz z drogové poradny pro osoby blízké a testování https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Věřím, že tuto situaci zvládnete řešit.
HS