Tramadol
Robo
Dobry den braval jsem tramal a to asi 2 az 3 tabletky 200mg cca asi 3 roky . Uz 3 den jsem nevzal nic prostě už jsem to nechtěl . Apstak je fakt wau .bolestivy psychicky. Mužete mi snat něco poradit ? Budu moc rad za každou radu.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Robo,
vzhledem k dlouhodobému užívání a takové dávce jste si vytvořil závislost na opiátové medikaci. Po okamžitém vysazení se u Vás dostavily abstinenční příznaky, které mohou přetrvávat i pár týdnů, ne samozřejmě v takové intenzitě, ale v některých aspektech např. problémy s usínáním. Byla bych opatrná se samoléčbou. Nemohu Vám přímo doporučovat léky, ale spíše potravinové doplňky a vitamíny Magne B6, na usínání čaj z meduňky nebo levandule, jsou jinak i volně dostupné preparáty Melatonin či Happy Sleep apod. Bylo by však vhodné, aby Vás viděl nějaký odborník osobně. Doporučuji v případě pokračování obtíží vyhledat lékaře, buď praktického nebo psychiatra specializujícího se na závislosti, aby Vám předepsal medikaci k snížení obtíží. Případně byste mohl kontaktovat adiktologickou ambulanci v místě bydliště, kde byste mohl využívat dlouhoudobější péči a zároveň by Vám pomohli zprostředkovat lékaře. Další variantou je substituční opiátová léčba, která je poskytována v případech, že nejsou uživatelé schopni zcela abstinovat, ale také i je pro ně již nezvladatelné pokračovat v užívání. Tento typ léčby je nabízený v substitučních centrech, ve specializovaných ambulancích nebo u lékařů v adiktologických službách. Pokud napíšete okres bydliště, mohu Vám přeposlat kontakty na některá zařízení.
Snad i takto základní informace Vám pomohou se nasměrovat dále.
HS