Bolest..
P. G.
Dobrý den už Vám píšu podruhé. Nevím jestli se tak dlouho čeká na odpověď a nebo jsem to špatně zádal a nedošlo to k vám. Tak píšu znova.
Jsem uživatel heroinu a aplikují si nitrožilně do třísel. Jenže mi tak natekla celá noha že skoro nemohu chodit a k doktorovi nemůžu protože jsem v nemecku a nejsem zde pojištěn. Můžete mi prosím poradit co s tím? Mockrát vám děkuji a doufám a čekám na brzkou odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, P.G.,
díky.
Omlouvám se za pozdní odpověď, občas se stane, že přijde více dotazů a na odpověď se čeká déle.
Bohužel, internetové poradenství má své limity a pokud máte takto závažný problém, je opravdu třeba vyhledat lékařské ošetření.
Je opravdu nezbytné abyste lékaře vyhledal, ve Vaší situaci by se mohlo jednat o velmi závažný problém.
Co můžete dělat:
• Pokud jste pojištěn v České republice a máte průkaz pojištěnce, máte nárok na nutnou a neodkladnou zdravotní péči ve všech státech Evropské unie, včetně Německa. Evropská kartička pojištěnce pokrývá pouze neodkladnou péči, to znamená, že vám bude poskytnuta péče, která je nutná z lékařského hlediska (akutní ošetření, úrazy, náhlá onemocnění). Nepokrývá však plánované lékařské zákroky nebo dlouhodobou péči. Měl byste platit pouze spoluúčast (obvykle v řádu několika eur), kterou by běžně platil i německý pojištěnec. Zbytek nákladů by měl být hrazen vaším pojištěním v ČR.
• Pokud nejste pojištěn v ČR (neplatíte zdravotní pojištění) Pokud jde o akutní zdravotní problém, můžete jít přímo na pohotovostní oddělení nemocnice. Německé nemocnice mají povinnost poskytovat akutní péči každému, bez ohledu na pojištění. Poté však budete muset uhradit náklady.
• Německo má různé neziskové a charitativní organizace, které poskytují zdravotní péči lidem bez pojištění, zejména migrantům nebo osobám bez státní příslušnosti. Organizace jako Medinetz (https://medinetz-karlsruhe.de/en/) nebo Malteser Migranten Medizin (https://www.malteser.de/menschen-ohne-krankenversicherung.html) nabízejí bezplatnou nebo nízkonákladovou péči.
Opravdu to neodkládejte, mohl byste mít opravdu velké problémy.
Držím palce.
Markéta