Závislost na všem nebo pervitinu
Cvrček
Dobrý den,
již 6 rokem bujuji se svým partnerem, otcem mé dcery, s jeho závislostí na pervitinu. Já naštěstí závislá nejsem, nejsem ani příležitostný uživatel drog, pouze bohužel kouřím cigarety. Během posledních 5 let přítel vystřídal 3 psychiatry a 2 psychology. Nikdo mu nepomohl, na předepsaných lécích se vždy akorát stal závislým (nedodržoval dávkování) a z terapií chodil namachrovaný, ještě více zlý než obvykle. V období narkomanie je milý, uvědomělý, omlouvá se a slibuje nápravu a abstinenci. Jakmile přestane, nastává naprostá změna chování, nic ho nebaví, vše žene do extrémů. Párkrát byl i násilný. Také si vždy najde náhradu za pervitin, tj. marihuanu, tvrdý alkohol, počítačové hry, sledování seriálů, sex..
Než mě poznal, pervitin šňupal a kouřil zhruba 10 let.Před 6 lety se začal snažit přestat, max doba byla 8 mesíců abstinence. Bohužel intervaly abstinence se stále zkracují, každý měsíc mu to ujede. Před půl rokem si dokonce poprvé aplikoval pervitin nitrožilně.
Bojím se o dceru, za chvilku jí budou 3 roky, partner má čím dál horší chování, už se mnou ani nemluví, nevím už jak mu pomoci. Dříve (ještě před rokem) jsme spolu o všem mluvili, teď mi ani nepřizná jestli je sjetý nebo ne, už to na něm nepoznám, možná zkouší i jiné drogy. Dceru naštěstí miluje, je na ní hodný, ale co když se jeho stav bude nadále zhoršovat? Máte pro mě nějakou radu? Prosím? Mám mu dát ještě šanci? JPřípadně, jak bych mu mohla pomoci?
Předem děkuji za Váš čas.
Cvrček

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za sdílení nelehké situace, kterou zažíváte.
Ráda bych Vás podpořila utřídit si, co byste potřebovala Vy a jak vytvořit bezpečný prostor pro sebe a dceru. Vzhledem k limitům internetového poradenství by bylo vhodné osobně probrat celou záležitost s odborníkem. Můžete přijít jen Vy a mít prostor ke sdílení informací a ujasnění si, co dále. Následně z toho může vyplynout i společné sezení s partnerem, pokud by měl zájem. Vnímám však, že v první řadě byste měla využít pomoci samostatně.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, využijte služby naší specializované bezplatné Poradny pro rodinu (partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké) PPR SANANIM, Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Nebo můžete vyhledat pro sebe kontakt na odkazu https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/, kde si zadáte okres a nabídne vám to daná zařízení.
Můžete se samozřejmě znovu na nás obrátit a rádi Vám poskytneme potřebné informace.
Přeji Vám i nadále odvahu a rozhodnutí říci si o pomoc.
HS