Zavyslost na Tramalu a Kratomu
Trouba
Dobrý den, již několik let se potýkám s touto závislostí, v posledním roce již pouze na Kratomu, ale začít si všímat, že mě to již ovlivňuje v práci a v rodinném životě, mám nějakou šanci u Vás získat nějakou pomoc s tímto problémem? Moc Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
díky, že se ozýváte a je fajn, že chcete svou závislost na Tramalu a Kratomu řešit. Určitě to řešení má, pokud budete ochoten spolupracovat s odborným zařízením. Pomoc může být směrovaná abstinenčním směrem, kdy od obou látek vy abstinujete na detoxifikačním oddělení a následně pro efektivním výsledek budete pokračovat v léčbě, ať ambulantní nebo ústavní. Nebo je varianta opiátové substituční léčby, kdy člověk není schopen zcela abstinovat, ale také není schopen nadále fungovat dosavadním způsobem. Je to podávání medikace většinou v tabletové formě dle doporučení lékaře, které mají stejný efekt jako dosavadně nelegálně užívané opiáty. Substituční léčba má za cíl zlepšit kvalitu života jedinců, hlavně po somatické, psychické a sociální stránce.
Doporučuji se obrátit na adiktologické zařízení typu Kontaktní centrum nebo Adiktologická ambulance v místě Vašeho bydliště. Tam by Vám pomohli vytipovat potřebná zařízení, zprostředkovat další péči a získáte i podporu v dalších krocích. Buď můžete vyhledat příslušné zařízení sám na odkazu  https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/. Nebo napište okres bydliště (i do skryté poznámky) a napíšeme Vám kontakty.
Neodkládejte své rozhodnutí dlouho, pokud jste nyní motivovaný ke změně.
Držím palce v dalších krocích
HS