Pervitin a operace
Byl jsem vůl
Dobrý den moc se omlouvám že Vás takto otravuji, ale trochu nevím jak jinak situaci vyřešit...Měl bych menší dotaz a nemohu to říc žádnému lékaři protože by mi to mohlo způsobit problémy ale zároveň se to bojím zatajit a tak mě napadlo se zeptat takto tajemně Vás třeba budete znát odpověď.Psal jsem již pár lékařům a nikdo mi neodpověděl😔
Zhruba do roka bych měl jít na operaci nohy ale bojím se abych se neprobudil na op. Nebo nebo necítil bolest můj důvod strachu je ten že jsem od 17 do 27 let byl zavyslí na pervitinu prvni 3 roky pravidelně každý měsíc pak již jen vyjmečně 1 za dva měsíce pak již i jednou za půl roku ale vždy injekčně.... již 3 roky jsem čistej ( konečne jsem vyhrál) ale bojím se aby to nemělo vliv na můj spánek či cítění bolesti během zákroku ..Myslí te si že by to mohlo mít na operaci ještě nějaký vliv ? Poznají to lekaři kdyby bylo něco špatně ?
Mám z toho hrůzu ale zároveň to nemohu nikomu říct .... Moc Vás prosím o radu a děkuji moc za odpověď a ještě jednou se omlouvám ...
Přeji krásný den P.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, P.,
díky za Váš dotaz.
Nejprve bych chtěla pogratulovat k tříletému výročí abstinence, skvělá práce!
Nemusíte bát toho, že byste se probudil během operace nebo cítil bolest během zákroku. Od toho je tam lékař - anesteziolog, který má Váš komfort a anestezii na starosti.
Určitě bych ale před operací, kdy byste měl podstupovat anesteziologické vyšetření, tuto skutečnost lékaři zmínila. Je pro něj důležité znát všechny informace o Vašem zdravotním stavu i Vaši minulost. Užívání pervitinu, který patří mezi stimulanty, může dlouhodobým užíváním ovlivnit reakci Vašeho organismu na podávané léky. Může být např. potřeba větší množství léku nebo jiný typ než se běžně používá. Proto bych Vám určitě radila tuto skutečnot nevynechat.
Nebojte se, každý má nějakou minulost a Vy jste se s ní popral, což by chtělo spíše uznání než odsouzení. A i kdyby se tak stalo (lidé jsou různí), myslete na to, že je pro Vás v tento okmažik zásadní, aby měl všechny informace a Vám se tak dostalo adekvátní péče.
Kdybyste chtěl ještě něco doplnit, určitě se ozvěte.
Držím palce ať je vše v pořádku.
Markéta