GBL a nemožnost najít pomoc
Exces
Dobry den, mám dotaz, ale nevim, jestli mi na nej můžete/ smíte odpovědět.
Jsem již roky závislý na GBL ale nic jako léčba nepřipadá ted v úvahu protože se živím něčím, co neni zrovna legální. Bojim se, ze kdybych to na sebe “prasknul” kdekoli neanonymně, bude to jen jeďte větší problém.
Zároveň se bojím že můj stav závislosti už je i fyzicky i finančně neúnosný ale ted a to hlavně: když mě “seberou”, uz za několik hodin bez GBL nejsem schopen ani komunikovat. Natož třeba vypovídat. Mam halucinace a nedokážu vubec pojmout realitu. Jak to udelat, kdyby me takhle sebrali, aby to věděli potom? Chapu ze ani tak mi to nemůžou dat/dovolit mit, ale treba velké množství xanaxu a prasku na spaní me na par dni uklidni a treba to pujde.
Mit to ve zdravotní kartě je asi trochu problém, že? GBL mi už dávno nepřináší žádný rauš, jen bez něj jsem úplně mimo.
Asi chápete ze vám nemuzu dat žádný kontakt na sebe nebo někam přijít, že?
Co ted?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Excesi,
díky za upřímnost s jakou se na nás obracíte. Bohužel Vás moc nepotěším. Sám píšete, že užívání již nedáváte a vy abstinování bez lékařského dohledu a pomoci může být pro Vás velmi nebezpečné. Proto je důležité, abyste osobně vyhledal odbornou pomoc. Pokud budete pokračovat dále, tak Vás i tak halucinace a další obtíže doženou k vyhledání lékařské pomoci. Nelze Vám takto na dálku radit, co je vhodné k zvládnutí stavu. To i s ohledem, že neznáme Váš zdravotní stav, a doporučovat potencionálně rizikovou medikaci by nebylo etické a správné. Svépomocí riskujete své zdraví a život. Neumím si představit, čím se živíte tak, aby Vás to limitovalo vyhledat odbornou pomoc. Spousta lidí užívající drogy se pohybují na hraně zákona, ale přesto jsou schopni a ochotni jít se léčit, pokud už takto nemohou žít. Zkuste zajít do nízkoprahového zařízení v místě Vašeho bydliště a využít anonymní poradenství bez záznamu do zdravotní dokumentace. Můžete zde získat informace, které přispějí k Vašemu dalšímu plánu. V řadě těchto zařízení fungují i psychiatři, kteří pomohou v akutních stavech.
Pokud budete chtít dát odkaz na nějaké odborné zařízení, napište nám okres bydliště nebo si můžete sám vyhledat na tomto odkazu příslušné zařízení, kam byste mohl zajít. https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Zkuste to, opravdu Vás nikdo nebude soudit, evidentně nyní potřebujete pomoc zvenku.
HS