úzkostné stavy
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
po víkendu píši ještě znova k mému pátečnímu dotazu,abych se opět nezačal točit v mém začarovaném kruhu a abych zase nezačal psát stále stejné nebo podobné dotazy...
A znovu Vám moc děkuji za pomoc a odpovědi,našel jsem ve Vás velkou oporu...
Jde stále o ten můj strach a fobie,že když užívám antidepresiva a utlumující léky,že ostatní vlivy (alkohol,drogy,toxické látky - byť v nějakém minimálním množství a formě) mohou mít nějakou interakci s léky a nějak mi to zanechá negativní vliv či poškodí mozek...
Uvedu další případ z víkendu-šel jsem ven,opět jsem cítil,jak soused kouří marihuanu(při této situaci už dovedu být v klidu),ale o kousek dál jsem cítil nějaký další divný zápach. a okamžitě mě napadnou "nejšílenější" teorie,že to mohli být nějaké další výpary z drog,nebezpečných látek atd. a vyvolá to ve mě hroznou úzkost a strach z interakce. Nebo ten případ,který jsem psal v pátek,kdy si vzpomenu na nějaký sled událostí a "nebezpečných" vlivů,které se staly v jeden den třeba před několika měsíci a opět to ve mě vyvolá úzkost.
Chtěl jsem se zeptat - pokud by čistě náhodou něco mělo nějaký negativní vliv na můj mozek a byla by nějaká interakce,tak by se to projevilo okamžitě,popř. v řádu 1-2 dnů,je to tak? Pokud po pár dnech nevnímám nějaké negativní zdravotní příznaky,ale pouze danou úzkost,tak můžu být v klidu,že by to mělo nějaký negativní dopad na můj mozek,je to tak?Tedy kromě toho,že neurony a buňky ubývají každému a mozek se tak běžně opotřebovává... Mám tedy pravdu a můžu se k tomu takto postavit? Snad už mi to takto konečně uklidní a přestanu tyhle věci tolik řešit a najdu svůj klíč ke klidu...
I když lepší to se mnou určitě je,snažím se tolik nepanikařit a myšlenky přijmout a nebojovat s nimi...
Děkuji Vám moc a mějte se fajn...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
omlouvám se, že nereaguji hned. Tak doufám, že i s odstupem času se neprojevují žádné negativní vlivy všech okolních jevů na Vašem zdraví a měl jste možnost i toto mezitím zkonzultovat se svým lékařem.
Opravdu Vás mohu ujistit, že zažíváte běžné věci, které se dějí okolo nás všech a samozřejmě nás nějak ovlivňují a mají na nás dlouhodobějším působením dopad. Proto se objevuje tolik civilizačních onemocnění. Přímý a intenzivní negativní důsledek pro Váš mozek to však nemá, kromě zvýšené úzkosti.
Jsem moc ráda, že vnímáte u sebe pokrok a měníte své nastavení. I mně postupem času přijde, že máte náhled na své reakce k daným situacím a snažíte se nepanikařit. Práce na změně je opravdu na delší čas a chce to trpělivost a odhodlání a mám za to, že Vy je máte.
Jen tak dál.
HS