Zubsolf
Sam
Dobrý den, chtěl jsem vás poprosit o odpověď na asi poněkud nezvyklou otázku. Je mi 36, před deseti lety se mi na stavbě přihodil úraz kolene. Vpodstate jsem si jej omylem propíchl vidlemi. Koleno je vpodstate nefunkční. Chodím ale jen na krátké vzdálenosti bez zátěže. Užívám léta tramalove kapky, pri bolesti 100 mg. To často ale nestačí.. kamarád mi nabídl před pár dny kousek tablety zubsolvu. Úplně mě sundal. Zvracel jsem, spal jsem dva dny v kuse a bylo mi celkem hrozně ale bolest zmizela. Ne na chvíli ale asi tři dny jsem bohu téměř necítil. Tramal je slaboučký a často musím dávat jednorázově i 300 mg. Nešla by malá dávka zubsolvu být použita v léčbě bolesti? I přes to jak zle mi bylo, vzal bolest na dlouhou dobu. Úplně pryč.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Same,
omlouvám se Vám za pozdější odpověď na dotaz. Určitě je možnost nahradit užívání Tramalu opiátovou substitucí buprenorfinem. To je účinná látka, která právě nahrazuje opiáty. Zde je odkaz na více informací o buprenorfinu https://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
Na trhu je více buprenorfinových preparátů pod jiným názvem, ale jeden z nich je Zubsolv. Vaše reakce zřejmě byla v důsledku reakce organismu na kombinaci Tramalu a buprenorfinu, který se váže na opioidní receptory a odbourává účinek jiných opiátů. Většinou se před nasazením buprenorfinu doporučuje delší časová proluka od posledního vzetí opiátu (u Vás Tramalu), aby to bylo bezpečné a účinné Celkově je substituční léčba bezpečná, pod lékařským dohledem. Nasazení probíhá při počínajících abstinenčních stavech. Konkrétní postup nasazení byste si domluvil v substitučním centru. Nenapsal jste odkud jste. V Praze mohu nabídnout kontakt na CADAS SANANIM z.ú., sídlící v Žitné ulici na Praze 1. Tel.kontakt je +420 603 831 815. Každou středu od 11 hod. je možné přijít i neobjednaný na Skupinu pro zájemce o substituční léčbu a zde dostanete všechny informace k poskytované pomoci a podmínkách přijetí. Pokud nejste z Prahy nebo dostupného okolí, napište okres bydliště a předáme Vám kontakt na bližší zařízení. Substituční léčbu dělají nejen substituční centra, ale i psychiatři, specializující se více na návykové nemoci.
Snad prozatím postačují tyto informace. Případně se opět ozvěte.
Přeji, ať se vám změna zadaří.
HS