Léky a marihuana
Pepik
Dobrý den chci se zeptat,jsem uživatelem marihuany na bolení zad a lépe se mi usina .Teď jsem byl pozitivní na covid .Doktor mi predepsal léky na covid paxlovit 150mg.už covid nemám ale mužů kouřit dále marihuanu po těchto lécích .Mám strach aby to nemělo nějaký následky .Děkuji .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji za váš dotaz.
Pokud jste užíval Paxlovid (lék obsahující ritonavir), je dobré být opatrný. Ritonavir blokuje enzymy, které odbourávají marihuanu, po jeho užívání tedy hrozí prodloužení nebo zesílení účinků marihuany. Bylo by tedy lepší s kouřením chvíli počkat, aby se hladiny enzymů v těle obnovily.
Covid je onemocnění, které často postihuje plíce. Kouření, včetně marihuany, zatěžuje dýchací systém, což může zpomalit zotavení. Už jen samotný fakt, že vám byl na covid předepsán lék, nejspíš odpovídá tomu, že u vás bylo riziko vážnějšího průběhu infekce. O důvod víc, proč dopřát vašemu tělo čas dostatečný na rekonvalescenci.
Pokud byste cítil jakékoli nepříjemné účinky, doporučuji situaci zvážit a užívání odložit.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.