interakce drog a dalších látek
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
po čase opět píši a potřeboval bych Vaši radu a pomoc,snad se nezlobíte...Můj stav je lepší a nejsem paralyzován a celkem normálně funguji,ale nyní se my opět vybavila jedna situace,o které jsem Vám psal před pár měsíci a vyvolala ve mě nesnesitelnou úzkost... Jde o to,že jsem psal,že jsem šel venku kolem lidí,kteří kouřili a myslel jsem,že marihuanu. Ale nyní si vybavuji,že kouřili z takové skleněné baňky,takže šlo patrně o něco jiného - dočetl jsem se,že by to mohl být heroin,pervitin,kokain atd. Může takové nepatrné nadechnutí těchto nebo podobných drog mít nějaký negativní vliv na můj mozek nebo je to stejně nepatrné,jako kdyby o šlo o marihuanu?
Navíc ten den byl pro mě takový divoký a samozřejmě se hned obávám různých interakcí,jak jsem již dříve psal,když jsem ten samý den užil léky (Citalec,Dogmatil,Neurol,Stilnox), cítil jsem nepatrně výpary v práci z těkavých látek, použil alkoholovou desinfekci, k obědu měl kari s kurkumou (její význam jste mi také vysvětlovala), pracoval jsem na zahradě s mírně jedovatými tújemi a navíc jsem ten den byl na dentální hygieně,kde se mi zamotala hlava a málem jsem omdlel. Také jsem zjistil,které všechny přípravky paní zubařka použila ( Curasept biosmaltic, Bicarbonát sodný, Peroxid vodíku 3%, Chlorhexydin, alkoholová desinfekce).
Myslíte,že i v tomto případě mohu být v klidu a nemusím mít strach,že by zmíněné situace nějak poškodily můj mozek? Platí i tady Vaše rada,že pokud jsem nezaznamenal nějaký negativní dopad,kromě úzkosti z dané situace,tedy,že jsem nemusel vyhledat doktora,nebylo mi špatně,nebolela mě hlava atd. že,že to bylo všechno v tak nepatrném množství,že to nevadí?
Děkuji moc a mějte se fajn...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
oceňuji, jak nadále zvládáte situace, které musí být náročné pro Vaši psychickou pohodu. Jsme ráda, že se daří i spolupráce s odborníky. Ohledně dotazu, odpovím podobně jako u předchozí odpovědi. Pokud jste pouze prošel okolo, tak je toto bezpečná situace a nemusíte mít obavy, že by to ovlivnilo Váš mozek a jeho funkci. Ani v kombinaci s dalšími projevy by to nemělo mít žádný negatovní dopad na Váš zdravotní stav, pouze se to více odráží ve Vašem psychickém stavu úzkostmi. A jak sám víte, je potřeba s tímto více pracovat a je to delší cesta úzdravy. Je fajn, že jste stále rozhodnutý v tom pokračovat a že Vám to stojí za to.
Držím nadále palce.
HS