Občasné užívání konopí
Filip
Dobrý den,
Chtěl bych tímto poprosit o radu. Dávám si nyní pauzu od marihuany na jeden rok, už mám za sebou větší polovinu a zatím je vše ok, ale počítám s tím, že ji budu v budoucnu výjimečně užívat, konkrétně chci po detoxu fungovat tak, že si dám dva až tři " veselé dny" v měsíci ( všechny najednou v rámci víkendu) zbytek měsíce nebudu konzumovat žádné konopné produkty. Co se otázek týče, zajímalo by mne zda za: A) hrozí pozitivní testy z potu při dopravní kontrole?
B) hrozí pozitivní testy ze slin při dopravní kontrole?
C) rámcově, jak dlouho mohu vykazovat THC v krvi a moči při takovém užívání?
Specifikace: váha 95 kg, výška 190 cm+, věk 29, užívané konopí lehké až střední síly, množství užité během " veselých dní" max 1g ( 1g během všech dnů dohromady tedy cca 0,3 g na den), jinak spíše klidový režim, od posledního požití nehodlám 7 dní řídit, stačí to ?
PS: Je to asi hloupá otázka, ale chci se zeptat zdali roční abstinence stačí na odbourání všech metabolitů THC v těle?
Mnohokrát Vám děkuji za pomoc.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Filipe,
děkujeme vám za dotaz. To, že se snažíte nastavit pravidla při užívání marihuany je určitě dobrý způsob, jak se vyvarovat potížím při dopravních kontrolách. Pokusím se vám blíže vysvětlit, jak to funguje a jak to nejlépe udělat abyste se vyhnul pozitivnímu testu. Jestli tomu dobře rozumím, tak byste chtěl marihuanu kouřit jeden víkend v měsíci.
THC test z moči:
Občasní uživatelé - 3-4- dny
Pravidelní - 10 dní
Chroničtí nebo lidé s větším množstvím podkožního tuku-30 dnů a více
THC test ze slin, potu nebo krve:
Pravidelní uživatelé-2-3- dny
Chroničtí - cca 14 dní
Záleží na tom, jestli se testují aktivní nebo i neaktivní metabolity. Ty aktivní ve slinách vydrží 2-24 h.
Vlasy - až 90 dní a více - po celou dobu růstu vlasu
Z moči - především neaktivní metabolity - dlouho detekovatelné užití (až 1 měsíc, někdy i více)
Ze slin/potu - především aktivní metabolity (hodiny/max. dny)
Krev - nejpřesnější metoda - detekuje aktivní i neaktivní
Tedy pokud jste při jízdě otestován na metabolity obecně, jde testem z krve prokázat, že byly přítomny jen neaktivní metabolity. Tedy že jste neřídil bezprostředně po užití. Je ale dobré jít na testy neprodleně.
Přejdu tedy k vaší otázce: . Pokud si dáte hulicí víkend, dala bych tomu potom cca 5 -7 dní bez řízení. Případně si můžete test koupit v lékárně a vyzkoušet si, jak to funguje. Policie používá většinou testy Drugwipe 5.
Snad jsem vám odpověděla na všechny vaše otázky.
Přeji vám hodně úspěchů v celé věci.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková