THC
Januš
Zdravím všechny a potřebuji pomoc, už měsíc v kuse kouřím marihuanu a zmodral mi zub který mi vrtali kvůli kazu. Někde jsem četla že mi ten zub umřel z důvodu kouření a bojím se že mi dají test na drogy. Potřebuju vědět jestli tu je možnost že to udělají nebo vědět jestli se něco bude dít protože jsem ještě náctiletá a rodiče se to NESMÍ dozvědět nebo bude po mě!

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz a za důvěru.
Píšete, že vám odumřel zub v důsledku kouření Marihuany. Kouření všeobecně samozřejmě zubům škodí, ale s tím, že by působením THC odumíraly zuby, jsem se ještě nesetkala. Určitě běžte k lékaři a stav zubu s ním konzultujte. Mám za to, že zubní lékaři nedělají drogové testy. Nepíšete kolik vám je let, ale pokud by vám někdo chtěl dělat drogový test, musíte s tím přece souhlasit také vy.
Naprosto chápu váš strach a nejistotu, máte obavy z rodičů, aby se nedozvěděli o vašem kouření. Byla by ale opravdu škoda, kdybyste kvůli strachu přišla o zub. Proto bych vám určitě doporučila navštívit vašeho zubního lékaře, myslím, že nemusíte mít strach. Bylo by asi dobré, kdyby z vás při návštěvě nebyl cítit kouř, to bude úplně stačit.
Ještě bych se vás chtěla zeptat na vaše kouření THC, píšete, že kouříte už měsíc v kuse. Je to opravdu něco, co vám vyhovuje, nebo se ve vašem životě děje ještě něco jiného? THC je v dnešní době celkem silnou drogou, která zvlášť v době dospívání může napáchat nenapravitelné škody. Pokud byste si chtěla o tom, co se ve vašem životě děje s někým promluvit - anonymně tak abyste nemusela mít z ničeho obavy, možná by vám to pomohlo.
Nepíšete, odkud jste. Níže vám posílám kontakt na pražskou Ambulanci pro mladistvé. Pokud jste z jiného města napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Adiktologická ambulance pro mladistvé a dospělé
Žitná 1574/51, Praha 1
Mobil : +420 724 521 913
Email : klinika@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/
Přeji vám ať to s vaším zubem dopadne co nejlépe!
Za Drogovou poradnu,
Marie Saudková